Didactic aspects of introduction of ict in teaching of history and social science

Authors

  • Оксана Олександрівна Подліняєва Sumy Regional Institute of Postgraduate Teacher Education

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3220

Keywords:

ICT, computer model, educational system

Abstract

Podlinayeyva O. O. Didactic aspects of introduction of ict in teaching of history and social science.

In the article are analyzed the main aspects of introduction of ICT in the learning process in history and social science, and also the specific  features of the solution of various  pedagogical aims are opened in studies with the use of already present developments, complexes and complete sets of computer equipment.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 113 / PDF downloads: 233

Author Biography

Оксана Олександрівна Подліняєва, Sumy Regional Institute of Postgraduate Teacher Education

Head of the sector of research and development work

References

1. Башмаков А. И. Разработка компьютерных учебников и обучающих систем: [монографія] / А. И. Башмаков, И. А. Башмаков. – М. : Информационно- издательский дом «Филинъ», 2003. – 616 с.
2. Кабінет Міністрів України. Постанова. Програма. Заходи. Вiд 07.12.2005 No 1153. Про затвердження Державної програми «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці» на 2006–2010 роки. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1153-2005-%EF.
3. Лаврентьєва Г. П. Методи та підходи до організації науково-педагогічного дослідження оцінювання якості електронних засобів навчання [Електронний ресурс] / Г. П. Лаврентьєва // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. – 2009. – No 2(10). – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em10/emg.html
4. Ладиченко Т. Електронний педагогічний програмний засіб з історії – новий крок в оволодінні навчальним матеріалом // Історія в школах України. – 2005. – No4.
5. Міністерство освіти і науки України. Наказ. м. Київ. No 903 від 02 грудня 2004р. Про затвердження Правил використання комп’ютерних програм у навчальних закладах. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/laws/MON_903.doc.
6. Морзе Н. В. Підготовка педагогічних кадрів до використання комп’ютерних телекомунікацій / Н.В. Морзе // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. Вип. 6. – Київ: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2003. – С. 12–25.
7. Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України. Наказ Міністерства освіти і науки України від 17 червня 2008 року No 537. – Режим доступу: http://www.ukrbook.net/zakony/N_537.htm.
8. Худобець О.А. Чому Інтернет потрібний вчителеві історії / О. А. Худобець // Історія. – 2005. – No5-6. – С. 52–56.

Published

16-05-2013

How to Cite

Подліняєва, О. О. (2013). Didactic aspects of introduction of ict in teaching of history and social science. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 247–252. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3220

Issue

Section

Current issues of education