The use of innovative technologies in the process of higher education ce matimatike
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3223Keywords:
mobile information and communication technologies, blended learning, video lectures, multimedia lecture, computer-oriented workshopsAbstract
Rashevs’ka N. V. The use of innovative technologies in the process of higher education ce matimatike.
In the article some form of organization learning higher mathematics on the model of blended learning using mobile information and communication technologies. Defined principles of higher mathematics learning of mobile ICT.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 100
/ PDF downloads: 100
References
1. Демкин В. П. Организация учебного процесса на основе технологий дистанционного обучения : [учебно-метод. пособ.] / Демкин В. П., Можаева Г. В. – Томск, 2003. – Режим доступа к книге : http://www.ict.edu.ru/ft/003625///index.html
2. Капустин Ю. И. Педагогические и организационные условия эффективного сочетания очного обучения и применения технологий дистанционного образования : автореф. дис. ... докт. пед. наук на соискание ученой степени: 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (информатизация образования)» / Капустин Юрий Иванович;
[Институт содержания и методов обучения РАО]. – М., 2007. – 68 с.
3. Рашевська Н. В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Рашевська Наталя Василівна; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. – К., 2011. – 21 с.
4. Семеріков С. О. Теоретико-методичні основи фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 «Теорія та методика навчання (інформатика)» / Семеріков Сергій Олексійович; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2009. – 536 с.
5. Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 «Теорія і методика
навчання інформатики» / Триус Юрій Васильович; Черкаський національний ун-т ім. Богдана Хмельницького. – Черкаси, 2005. – 649 с.
2. Капустин Ю. И. Педагогические и организационные условия эффективного сочетания очного обучения и применения технологий дистанционного образования : автореф. дис. ... докт. пед. наук на соискание ученой степени: 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (информатизация образования)» / Капустин Юрий Иванович;
[Институт содержания и методов обучения РАО]. – М., 2007. – 68 с.
3. Рашевська Н. В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Рашевська Наталя Василівна; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. – К., 2011. – 21 с.
4. Семеріков С. О. Теоретико-методичні основи фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 «Теорія та методика навчання (інформатика)» / Семеріков Сергій Олексійович; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2009. – 536 с.
5. Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 «Теорія і методика
навчання інформатики» / Триус Юрій Васильович; Черкаський національний ун-т ім. Богдана Хмельницького. – Черкаси, 2005. – 649 с.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Рашевська, Н. В. (2013). The use of innovative technologies in the process of higher education ce matimatike. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 261–266. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3223
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2013 Наталя Василівна Рашевська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.