The theoretical aspects of modeling the management of educational resources of higher education in Ukraine
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3226Keywords:
system, modeling, management, educational resources, higher educationAbstract
Fadeev V. I. The theoretical aspects of modeling the management of educational resources of higher education in Ukraine
This article analyzes the characteristics of theoretical modeling of management of educational resources of higher education. The features of a systems approach to modeling the management of educational resources of higher education in Ukraine are researched.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 91
/ PDF downloads: 114
References
1. Алексеева М. Б. Основы теории систем и системного анализа / М. Б. Алексеева, С. Н. Балан. – СПб. : Санкт-Петербургский государственный инженерно-экономический университет, 2002. – 55 с.
2. Афанасьев В. Г. Системность и общество / В. Г. Афанасьев. – М. : Изд-во полит. лит-ры, 1980. – 368 с.
3. Блауберг И. В. Проблема целостности и системный подход / И. В. Блауберг. – М. : Эдиториал УРСС, 1997. – 448 с.
4. Гич Дж. Прикладная общая теория систем: [пер. с англ.] / Дж. Гич. – М. : Мир, 1981. – Т. 1. – 336 с.
5. Глузман Н. А. Моделювання процесу формування професійної компетентності майбутніх фахівців / Н. А. Глузман // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання і підготовки фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2012. – No 31. – С. 311–318.
6. Калапуша Л. Р. Моделювання у вивченні фізики / Л. Р. Калапуша. – К. : Рад. школа, 1982. – 158 с.
7. Капица С. П. Синергетика и прогнозы будущего / Капица С. П., Курдюмов С. П., Малинецкий Г. Г. – М. : Наука, 1997. – С. 128–173.
8. Лодатко Є. О. Моделювання в педагогіці: точки відліку [Електроний ресурс] / Є. О. Лодатко // Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку : Е-журнал. – 2010. – Вип. No1 – Режим доступу: – http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e- magazine_ pedagogical_ science_ vypuski_ n1_ 2010 _ st_2.
9. Михеев В. И. Моделирование и методы теории измерений в педагогике: [текст] / В И. Михеев. – [3-е изд.]. – М. : КомКнига, 2006. – 200 с.
10. Раяцкас Р. Л. Система моделей планирования и прогнозирования / Р. Л. Раяцкас. – М. : Экономика, 1976. – 296 с.
11. Самарский А. А. Математическое моделирование. Идеи, методы, примеры / А. А. Самарский, А. П. Михайлов. – [2-е изд., испр.]. – М. : Физматиздат, 2001. – 316 с.
12. Сергеева В. П., Грицаева С.В. Основы управления педагогическими системами : [программно-метод. пособ.] / В. П. Сергеева, С. В. Грицаева. — М., 1999. – 93 с. 13. Системное
познание мира: методологические проблемы / А. Н. Аверьянов. – М. : Политиздат, 1985. – 263 с.
14. Словарь-справочник педагогических инноваций в образовательном процессе / [сост. Л. В. Трубайчук] . – М. : Восток, 2001. – 81 с.
15. Тюхтин B. C. Диалектика познания сложных систем / B. C. Тюхтин [и др.]; под ред. B. C. Тюхтина. – М. : Мысль, 1988.– 316 с.
16. Юдин Э. Г. Системный подход и принцип деятельности: методологические проблемы современной науки / Э. Г. Юдин. – М. : Наука, 1978. – 391 с.
2. Афанасьев В. Г. Системность и общество / В. Г. Афанасьев. – М. : Изд-во полит. лит-ры, 1980. – 368 с.
3. Блауберг И. В. Проблема целостности и системный подход / И. В. Блауберг. – М. : Эдиториал УРСС, 1997. – 448 с.
4. Гич Дж. Прикладная общая теория систем: [пер. с англ.] / Дж. Гич. – М. : Мир, 1981. – Т. 1. – 336 с.
5. Глузман Н. А. Моделювання процесу формування професійної компетентності майбутніх фахівців / Н. А. Глузман // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання і підготовки фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2012. – No 31. – С. 311–318.
6. Калапуша Л. Р. Моделювання у вивченні фізики / Л. Р. Калапуша. – К. : Рад. школа, 1982. – 158 с.
7. Капица С. П. Синергетика и прогнозы будущего / Капица С. П., Курдюмов С. П., Малинецкий Г. Г. – М. : Наука, 1997. – С. 128–173.
8. Лодатко Є. О. Моделювання в педагогіці: точки відліку [Електроний ресурс] / Є. О. Лодатко // Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку : Е-журнал. – 2010. – Вип. No1 – Режим доступу: – http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e- magazine_ pedagogical_ science_ vypuski_ n1_ 2010 _ st_2.
9. Михеев В. И. Моделирование и методы теории измерений в педагогике: [текст] / В И. Михеев. – [3-е изд.]. – М. : КомКнига, 2006. – 200 с.
10. Раяцкас Р. Л. Система моделей планирования и прогнозирования / Р. Л. Раяцкас. – М. : Экономика, 1976. – 296 с.
11. Самарский А. А. Математическое моделирование. Идеи, методы, примеры / А. А. Самарский, А. П. Михайлов. – [2-е изд., испр.]. – М. : Физматиздат, 2001. – 316 с.
12. Сергеева В. П., Грицаева С.В. Основы управления педагогическими системами : [программно-метод. пособ.] / В. П. Сергеева, С. В. Грицаева. — М., 1999. – 93 с. 13. Системное
познание мира: методологические проблемы / А. Н. Аверьянов. – М. : Политиздат, 1985. – 263 с.
14. Словарь-справочник педагогических инноваций в образовательном процессе / [сост. Л. В. Трубайчук] . – М. : Восток, 2001. – 81 с.
15. Тюхтин B. C. Диалектика познания сложных систем / B. C. Тюхтин [и др.]; под ред. B. C. Тюхтина. – М. : Мысль, 1988.– 316 с.
16. Юдин Э. Г. Системный подход и принцип деятельности: методологические проблемы современной науки / Э. Г. Юдин. – М. : Наука, 1978. – 391 с.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Фадєєв, В. І. (2013). The theoretical aspects of modeling the management of educational resources of higher education in Ukraine. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 273–277. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3226
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2013 Владислав Іванович Фадєєв
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.