Study of pedagogical conditions of formation of professional competence of future economists

Authors

  • Олена Іванівна Яковенко National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3230

Keywords:

economic education, interactive teaching methods, informatization of education, competent approach, pedagogical conditions, practically oriented training, professional competence

Abstract

Yakovenko O. І. Study of pedagogical conditions of formation of professional competence of future economists.

The article is based upon the need of building a learning process on the basis of certain pedagogical conditions for more effective professional competence of future economists. Based on the research work of scientists gives his own definition of «pedagogical conditions» and offer them a comprehensive system for economic education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 95 / PDF downloads: 109

Author Biography

Олена Іванівна Яковенко, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

Postgraduate

References

1. Андреев В. И. Педагогика: учебный курс для творческого саморазвития / В. И. Андреев. – К. : Центр инновационных технологий, 2000. – 600 с.
2. Афанасьев В. В. Педагогические технологии управления учебно-познавательной деятельностью студентов в высшей профессиональной школе: автореф. дис. на соискание ученой степени д-ра пед. наук: 13.00.01 / В. В. Афанасьев. – М., 2003. – 48 с.
3. Бражнич О. Г. Педагогічні умови диференційованого навчання учнів загальноосвітньої школи: дис. ... канд. пед. наук / О. Г. Бражнич. – Кривий Ріг, 2001. – 238 с.
4. Бугаєць Н. А. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів до роботи з сім’єю учня: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 / Н. А. Бугаєць; Харків. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. – Х., 2002. – 18 с.
5. Горобець С. А. Теоретичні засади проблеми формування професійної компетентності майбутнього фахівця-економіста / С. А. Горобець // Вісник Житомирського держ. ун-ту. – 2007. – Вип. 31. – С. 106–109.
6. Зінченко В. О. Формування професійної спрямованості студентів економічних спеціальностей на початковому етапі навчання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец.13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. О. Зінченко. – Луганськ, 2008. – 20 с.
7. Ковальчук Г.О. Активізація навчання в економічній освіті: [навч. посіб.] / Г. О. Ковальчук. – К. : КНЕУ, 2003. – 298 с.
8. Корват Л. В. Модель професійно-психологічних компетенцій фахівця економічного профілю / Л. В. Корват // Проблеми сучасної педагогічної освіти: зб. статей. – Ялта,
2010. – Вип. 29, Ч. 1. – С. 63–69.
9. Краткий психологический словарь / под ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – Ростов н/Д: Феникс, 1998. – 512 с.
10. Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін / В. М. Манько // Соціалізація особистості. – К. : Логос, 2000. – Вип. 2. – С. 153–161.
11. Організація самостійної роботи студентів в умовах інтенсифікації навчання: [навч. посіб.] / А. М. Алексюк, А. А. Аюрзанайн, П. І. Підкасистий, В. А. Козаков та ін. – К. : ІСДО, 1993. – 336 с.
12. Перспективи розвитку коледжів і технікумів [Електронний ресурс] / Доповідь Заступника Міністра освіти і науки на нараді голів Рад директорів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації України. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua.
13. Пометун О. І. Інтерактивні технології навчання : [наук.-метод. посіб.] / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. – К. : «А. С. К.», 2005. – 192 с.
14. Стасюк В. Д. Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі «школа – вищий заклад освіти»: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / В. Д. Стасюк. – Одеса, 2003. – 282 с.

Published

16-05-2013

How to Cite

Яковенко, О. І. (2013). Study of pedagogical conditions of formation of professional competence of future economists. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 292–296. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3230

Issue

Section

Current issues of education