Structuring of the contents of the course «Harmony» according to credit-modul system in institutions of higher education

Authors

  • Олена Миколаївна Ярошенко Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3231

Keywords:

structuring of academic material, credit-modul system, course of harmony, methods of modeling contents, elements of integration

Abstract

Yaroshenko O. M. Structuring of the contents of the course «Harmony» according to credit-modul system in institutions of higher education.

The article dwells on practical ways of  structuring the material of the learning course «Harmony»  in the system of music teachers training pursuant to credit-modular technology of education. The paper deals with the course content according to the learning circuit elements of harmony (musical phenomenon modules), elements of philosophical and cultural orientation (the era of art, human understanding of the world) that abide in hierarchical dependence.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 81

Author Biography

Олена Миколаївна Ярошенко, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Senior Lecturer

References

1. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1989. – 190 с.
2. Гусак П. М. Історія педагогіки: [навч. посіб.] / П. М. Гусак, А. А. Мартіросян. – Луцьк: РВВ «Вежа» ВДУ ім. Лесі Українки, 1996. – 166 с.
3. Наука – вуз – школа: [сб. науч. тр. молодых исследователей]. – Магнитогорск, 2000. – Вып. 6. – С. 21.
4. Падалка Г. М. Пріоритетні напрямки розвитку сучасної мистецької освіти / Галина Микитівна Падалка // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: зб. наук. праць. Вип. 1(6). – К. : НПУ, 2004. – С. 15–20.
5. Рейзенкінд Т. Й. Дидактичні основи професійної підготовки вчителя музики в педуніверситеті: [монографія] / Т. Й. Рейзенкінд. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2006. – 640 с.
6. Скаткин М. Н. Совершенствование процесса обучения: [пособие] / Михаил Николаевич Скаткин. – М. : Педагогика, 1971. – 206 с.
7. Сохор А. М. Логическая структура учебного материала. Вопросы дидактического анализа / А. М. Сохор. – М. : Педагогика, 1974. – 192 с.
8. Шрамко О. І. Основний музичний інструмент: алгоритми методики: [навч.-метод. посіб.] / Оксана Іллівна Шрамко. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2008. – 219 с.
9. Ярошенко О.М. Методика застосування кредитно-модульного навчання в процесі викладання гармонії на практичних заняттях у вищих навчальних закладах / О. М. Ярошенко // Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів VII мистецько-педагогічних читань пам’яті проф. О. П. Рудницької; [за ред. О. М. Отич] / Олена Миколаївна Ярошенко. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – С. 364–373.

Published

16-05-2013

How to Cite

Ярошенко, О. М. (2013). Structuring of the contents of the course «Harmony» according to credit-modul system in institutions of higher education. Educational Dimension, 38, 296–300. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3231

Issue

Section

Current issues of education