Two strategies study of dialogue in ukrainian psychology

Authors

  • Геннадій Віталійович Дьяконов Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko , Кировоградский государственный педагогический университет имени Владимира Винниченко , Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3253

Keywords:

dialogue, dialogic approach-genetic strategy, development and selfdevelopment of personality

Abstract

Dyakonov G.V.Two strategies study of dialogue in ukrainian psychology.

In the article two strategies of research of dialog open up in Ukrainian psychological science: activity-genetics (incarnate in works of representatives of scientific school of G.S.Kostyuk) and actionally-ontological (realized in labours of scientific school of V. A. Romenec).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Геннадій Віталійович Дьяконов, Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko, Кировоградский государственный педагогический университет имени Владимира Винниченко, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

    Doctor of Psychological Sciences, Professor

Downloads

Published

16-05-2013

Issue

Section

Obsolete6

How to Cite

Two strategies study of dialogue in ukrainian psychology. (2013). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 380-386. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3253