The peculiarities of discussion and psycho-pedagogical conditions of its use as a means of building of critical thinking
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3258Keywords:
discussion, critical thinking, issue, activity, independenceAbstract
Polishchuk G. P. The peculiarities of discussion and psycho-pedagogical conditions of its use as a means of building of critical thinking.
The basic terms, guided by practices that teachers can successfully build critical thinking through the use of the method of discussion in teaching history, were defined in this article. This process includes teacher’s understanding of characteristics of critical thinking, possibility of discussion to achieve set goal, the time of its conduction and summary; the ability to direct scholar process along the way of issue, activity and fresh thinking.
Downloads
Metrics
References
2. Баханов К. Модель навчання у дискусії / К. Баханов // Історія в школі. – 2000. – No 9. – С. 16–22.
3. Баханов К. Технологія розвитку критичного мислення як психолого-педагогічне явище / К. Баханов // Історія та правознавство. – 2008. – No 33. – С. 4–9.
4. Варшавська М. Методика використання елементів дискусії на інтерактивному уроці з історії / М. Варшавська // Історія та правознавство. – 2005. – No 43. – C. 2–5.
5. Вєнцева Н. Дискусійні методи на уроках історії України. 7–8 класи / Н. Вєнцева. – Х. : Основа, 2007. – 128 с.
6. Гарнійчук В. Дискусія як один із методів виховання патріотизму старших підлітків / В. Гарнійчук // Позакласний час. – 2009. – No 17/18. – С. 3–7.
7. Геллер Т. Дискусія на уроках історії як засіб формування критичного мислення / Т. Геллер // Історія та правознавство. – 2006. – No 5. – С. 14–19.
8. Левітас Ф. Дискусія на уроках історії / Ф. Левітас, Л. Розвадовська // Історія в школі. – 2007. – No 11/ 12. – С. 22–27.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Галина Павлівна Поліщук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.