Diagnosing the level of students’ readiness in the economic university to creativeself-realization in their future professional activity

Authors

  • А. В. Волосенко Vadym Hetman Kyiv National Economic University” (Ukraine)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3263

Keywords:

creative personality, creative self-realization, students’ readiness to creative selfrealization

Abstract

Volosenko A. V. Diagnosing the level of students’ readiness in the economic university to creativeself-realization in their future professional activity.

The level of students — future lecturers’ readiness to creative self-realization is analyzed. Students’ ideas concerning means and ways of enhancing the effectiveness of their self-realization in the educational process are summarized.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 111 / PDF downloads: 95

References

1. Андреев В. И. Педагогика творческого саморазвития: Инновационный курс / В. И. Андреев : В 2 кн. – Казань : Изд-во КГУ, 1996. – Кн. 1. – 568 с.
2. Лісниченко А. П. Підготовка майбутнього вчителя до творчої самореалізації в професійній діяльності [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Лісниченко Алла Павлівна ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2011.
3. Морозова М. А. Формирование готовности студентов к самореализации в образовательном процессе вуза [текст] : дис. ... канд. пед. наук / М. А. Морозова. – Ульяновск, 2009.
4. Тяллєва І. О. Формування готовності вчителів іноземної мови до творчої самореалізації в професійній діяльності в системі післядипломної освіти : дис. ... канд. наук: 13.00.04 / Тяллєва Ірина Олексіївна, 2009.

Published

14-02-2013

How to Cite

Волосенко, А. В. (2013). Diagnosing the level of students’ readiness in the economic university to creativeself-realization in their future professional activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 10–13. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3263

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy