Lingvodidactic basis of perspective specialists’ language training

Authors

  • Н. О. Голівер Kriviy Rіg National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3264

Keywords:

lingvodidactics, computer based lingvodidactics, communicative competence, foreign language proficiency

Abstract

Holiver N. O. Lingvodidactic basis of perspective specialists’ language training.

On the basis of scientific information comparative analysis the notions «lingvodidactics», «computer based lingvodidactics» are grounded. The foundations of language personality foreign language competence are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 101 / PDF downloads: 87

Author Biography

Н. О. Голівер, Kriviy Rіg National University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології: [навч. посіб.] / А. С. Нісімчук, О. С. Падалка, О. Т. Шпак. – К. : Просвіта, Книга пам’яті України, 2000. – 368 с.
2. Пиотровская К. Р. Современная компьютерная лингводидактика / К. Р. Пиотровская // Научно-техническая информация. Сер. 2. Информационные процессы и системы. – М., 1991. – No 4. – 33 с.
3. Полат Е. С. Интернет в гуманитарном образовании : [учеб. пособ. для студ. высших учебных заведений] / Е. С. Полат, М. В. Моисеева, А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат. – М. : Владос, 2001. – 272 с.
4. Levi М. CALL: Context and Conceptualisation [Electron. resourse] / М. Levi. – Oxford: Oxford University Press, 1997. – Режим доступа : http://www.llas.ac.uk/resources/
5. Reinecke W. Einige Bemerkungen zur Linquodidaktik als Bestandteil einer Theorie des Fremdsprachenunterrichts // Deutsch als Fremsprache(16). 1979. – H. 5. S. 257–263.
6. Reinecke W. Linguodidaktik Zur Theorie des Fremdsprachenerwerbs. Leipzig: VEB Verlag Enzyklopaedie, 1985. – 199 s.
7. Roche J. Interkulturelle Sprachdidaktik Gunter. Narr Verlag Tuebingen, 2001. – 248 s.

Published

14-02-2013

How to Cite

Голівер, Н. О. (2013). Lingvodidactic basis of perspective specialists’ language training. Educational Dimension, 37, 14–17. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3264

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy