The formation of the professional competence of the future elementary school teacher by the facilities of innovative pedagogical techniques
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3270Keywords:
competence, competency, pedagogical technology, innovative techniquesAbstract
Zychkov A. К. The formation of the professional competence of the future elementary school teacher by the facilities of innovative pedagogical techniques.
In the article the problems of the professional competence as a component of the innovative activity of the future elementary school teacher are discussed.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 105
/ PDF downloads: 102
References
1. Бондар В. І. Конкурентоздатність педагога як складова його професійної компетентності / В. І. Бондар // Початкова школа. – 2008. – No7. – С. 22–23.
2. Вдовиченко Р. Функціонально-посадові вимоги до професійної управлінської діяльності керівника школи / Р. Вдовиченко // Рідна школа. – 2005. – No 2. – С.16–21.
3. Коломінський Н. Л. Психологія педагогічного менеджменту / Н. Л. Коломинський. – Київ : МАУП, 1996. – 176 с.
4. Коротков Е. Концепція якості освіти / Е. Коротков // Підручник для директора. – 2006. – No 7. – С. 11–14.
5. Прасол Д. Структура прогностичного компонента та його роль в управлінській діяльності / Д. Прасол // Соціальна психологія. – 2005. – No 5 (13). – C. 38–45.
6. Сорочан Т. М. Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія та практика:[монографія] / Т. М. Сорочан. – Луганськ : Знання, 2005. – 384 с.
7. Тонконога Е. П. Проблемы повышения профессиональной квалификации руководителей школ / Е. П. Тонконога. – М. : Педагогика, 1987. – 236 с.
8. Третьяков П. И. Управление школой по результатам: Практика педагогического менеджмента / П. И. Третьяков. – М. : Новая школа, 1997. – 228 с.
8. Фатхутдинов Р. Концепция подготовки специалистов по менеджменту / Р. Фатхутдинов // Высшее образование в России. – 1996. – No4. – С. 31–38.
9. Филиппов А. В. Работа с кадрами: психологический аспект / А. В. Филиппов. – М., 1990. – 255 с.
2. Вдовиченко Р. Функціонально-посадові вимоги до професійної управлінської діяльності керівника школи / Р. Вдовиченко // Рідна школа. – 2005. – No 2. – С.16–21.
3. Коломінський Н. Л. Психологія педагогічного менеджменту / Н. Л. Коломинський. – Київ : МАУП, 1996. – 176 с.
4. Коротков Е. Концепція якості освіти / Е. Коротков // Підручник для директора. – 2006. – No 7. – С. 11–14.
5. Прасол Д. Структура прогностичного компонента та його роль в управлінській діяльності / Д. Прасол // Соціальна психологія. – 2005. – No 5 (13). – C. 38–45.
6. Сорочан Т. М. Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія та практика:[монографія] / Т. М. Сорочан. – Луганськ : Знання, 2005. – 384 с.
7. Тонконога Е. П. Проблемы повышения профессиональной квалификации руководителей школ / Е. П. Тонконога. – М. : Педагогика, 1987. – 236 с.
8. Третьяков П. И. Управление школой по результатам: Практика педагогического менеджмента / П. И. Третьяков. – М. : Новая школа, 1997. – 228 с.
8. Фатхутдинов Р. Концепция подготовки специалистов по менеджменту / Р. Фатхутдинов // Высшее образование в России. – 1996. – No4. – С. 31–38.
9. Филиппов А. В. Работа с кадрами: психологический аспект / А. В. Филиппов. – М., 1990. – 255 с.
Downloads
Published
14-02-2013
How to Cite
Зичков, А. К. (2013). The formation of the professional competence of the future elementary school teacher by the facilities of innovative pedagogical techniques. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 44–48. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3270
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 А. К. Зичков
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.