Nature and features methodically preparing future teachers to work in innovative processes in school social science education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3286Keywords:
methodical teacher training, innovative process, social science educationAbstract
Nikora A. Nature and features methodically preparing future teachers to work in innovative processes in school social science education.
Article is devoted to the definition of the nature and characteristics of the disclosure of methodological training future teachers to work in terms of innovation processes in the school social science education.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 131
/ PDF downloads: 91
References
1. Болюбаш Я. Я. Організація навчального процесу у вищих закладах освіти : [навч. посіб. для слухачів закладів підв. кваліф. системи вищої освіти] / Я. Я. Болюбаш. – К. : ВВП «КОМПАС», 1997. – 64 с.
2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : [підруч. за модульно-рейтинговою системою навчання для студ. магістратури] / С. С. Вітвицька. – Київ : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
3. Гура О. І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності : [навч. посіб.] / О. І. Гура. – Київ : Центр навчальної літератури, 2005. – 224 с.
4. Зеленко Н. В. Взаимосвязь проектирования и самопроектирования методических компетенций в системе общетехнической и методической подготовки учителя технологии : автореф. дис. на соискание уч. степени д-ра пед. наук: 13.00.02 / Н. В. Зеленко; Армавирский государственный педагогический университет. – Астрахань, 2006. – 41 с.
5. Земцова В. И. Система методической подготовки учителя: структура и содержание / В. И. Земцова // Наука и школа. – 2002. – No 3. – С. 2–8.
6. Краевский В. В. Методология педагогического исследования / В. В. Краевский [и др.]. – Самара : Изд-во СГПИ, 1994. – 162 с.
7. Луговий В. І. Педагогічна освіта в Україні : структура, функціонування, тенденції розвитку / В. І. Луговий ; за заг. ред. акад. О. Г. Мороза. – К. : МАУП, 1994. – 196 с.
8. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі : [навч. посіб]. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 232 с.
9. Никишина И. В. Подготовка учителей к реализации гуманистической направленности обучения средствами методической работы / И. В. Никишина. – М., 1992. – 160 с.
10. Скаткин М. Н. Дидактика средней школы : [некоторые проблемы современной дидактики] / М. Н. Скаткин. – М. : Просвещение, 1982. – 319 с.
2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : [підруч. за модульно-рейтинговою системою навчання для студ. магістратури] / С. С. Вітвицька. – Київ : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
3. Гура О. І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності : [навч. посіб.] / О. І. Гура. – Київ : Центр навчальної літератури, 2005. – 224 с.
4. Зеленко Н. В. Взаимосвязь проектирования и самопроектирования методических компетенций в системе общетехнической и методической подготовки учителя технологии : автореф. дис. на соискание уч. степени д-ра пед. наук: 13.00.02 / Н. В. Зеленко; Армавирский государственный педагогический университет. – Астрахань, 2006. – 41 с.
5. Земцова В. И. Система методической подготовки учителя: структура и содержание / В. И. Земцова // Наука и школа. – 2002. – No 3. – С. 2–8.
6. Краевский В. В. Методология педагогического исследования / В. В. Краевский [и др.]. – Самара : Изд-во СГПИ, 1994. – 162 с.
7. Луговий В. І. Педагогічна освіта в Україні : структура, функціонування, тенденції розвитку / В. І. Луговий ; за заг. ред. акад. О. Г. Мороза. – К. : МАУП, 1994. – 196 с.
8. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі : [навч. посіб]. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 232 с.
9. Никишина И. В. Подготовка учителей к реализации гуманистической направленности обучения средствами методической работы / И. В. Никишина. – М., 1992. – 160 с.
10. Скаткин М. Н. Дидактика средней школы : [некоторые проблемы современной дидактики] / М. Н. Скаткин. – М. : Просвещение, 1982. – 319 с.
Downloads
Published
14-02-2013
How to Cite
Нікора, А. О. (2013). Nature and features methodically preparing future teachers to work in innovative processes in school social science education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 106–110. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3286
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 А. О. Нікора
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.