Improvement of pedagogical skills of teachers of a foreign language in reference to training process, based on innovative information technologies

Authors

  • Н. О. Побережна Dnipropetrovsk Regional Institute of Public Administration

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3288

Keywords:

pedagogical excellence, information competence, informatively-educational environment of higher educational establishment

Abstract

Poberezhna N. O. Improvement of pedagogical skills of teachers of a foreign language in reference to training process, based on innovative information technologies.

The article deals with didactic and methodological aspects of modern pedagogical system and pedagogical activity in teaching foreign languages in the conditions of informatively-educational environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 85

Author Biography

Н. О. Побережна, Dnipropetrovsk Regional Institute of Public Administration

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Биков В. Ю. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем / В. Ю. Биков, Ю. О. Жук // Проблеми та перспективи формування національної
гуманітарно-технічної еліти : [зб. наук. праць]. – 2003. – No1(5). – С. 64−76.
2. Голівер Н. О. Дидактичні умови використання комп’ютерних технологій у процесі навчання студентів вищих технічних закладів : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук / Н. О. Голівер. – Луцьк, 2005. – C. 9.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник : [для педагогів-практиків, наукових працівників, студентів і аспірантів, вихователів, батьків] / С. У. Гончаренко. − К. : Либідь, 1997. − 376с.
4. Единное окно доступа к образовательным ресурсам. Глоссарий педагогических терминов[Электронный ресурс].– Режим доступа: http://www.window.edu.ru/window/glossary
5. Зязюн І. А. Естетичні регулятиви педагогічної майстерності : [матеріали міжнар. наук.-практ. конф., (Вінниця 23–24 травня 2006 р.)] / І. А. Зязюн. − Вінниця : ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 2006. – С. 8.
6. Зязюн И. А. Основы педагогического мастерства : [учебное пособие для высш. уч. заведений] / И. А. Зязюн. − К. : Вища школа, 1987. – 138 с.
7. Зязюн І. А. Педагогічна майстерність : [підручник для вищих навч. закл.] / І. А. Зязюн. − К. : Вища школа, 1997. − С. 35, 79–80.
8. Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати / В. Г. Кремень. – К. : Грамота, 2005. – 448 с.
9. Полат Е. С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : [учебное пособие] / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров. − М. : АСАВУЬШФ, 2001. − 272 с.
10. Роберт И. В. Толкование слов и словосочетаний понятийного аппарата информатизации образования / И. В. Роберт // Информатика и образование. – 2004. – No 5. – С. 22–29.
11. Спичко Н. А. Образовательная середа в обучении иностранным языкам / Н. А. Спичко // ИЯШ. – 2004. – No5. – С. 44–48.
12. Shin N. Direct and Indirect Effects of Online Learning on Distance Education / N. Shin, J. K. Y. Chan // British Journal of Educational Technology. − 2004. − Vol. 35. − No 3. − P. 275–288.
13. Трутнев А. Ю. Педагогические условия применения компьютерной технологии в процессе обучения студентов университета иностранному языку : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. пед. наук / А. Ю. Трутнев ; МаГУ. – Магнитогорск, 2001. – 24 с.
14. Тряпельников А. В. Виртуальная образовательная среда в дистанционном обучении. Режим доступа: http://www.mapryal.org/vestnik/vestnik50/ problems.shtml
15. Щербаков А. И. Формирование личности учителя в системе высшего педагогического образования : автореф. дис. д-ра пед. наук / А. И. Щербаков. − Л., 1978. – 25 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Побережна, Н. О. (2013). Improvement of pedagogical skills of teachers of a foreign language in reference to training process, based on innovative information technologies. Educational Dimension, 37, 116–121. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3288

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy