Professional culture of teacher as a condition of self-actualization of educator

Authors

  • І. В. Ромащенко Municipal Administration Academy (Kyiv)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3295

Keywords:

communication, communicative competence, communicative skills, main tasks of priorities

Abstract

Romashchenko I. V. Professional culture of teacher as a condition of self-actualization of educator.

The thesis is concerned with the problem of future tearchers communicative skills as the main sourse of instolation Europinian standarts in studing and teaching process of modern education. The theoretical analysis of the research problem from the point to Psychology and Pedagogy is made. The main approaches to the definition of the term «communication» and «communicative skills» are written. Sufficient pedagogical conditions and methods for forming communicative skills are defined by the author.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 91 / PDF downloads: 72

Author Biography

І. В. Ромащенко, Municipal Administration Academy (Kyiv)

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Ахудеева Л. А. Коммуникативная культура будущого учителя как объект системного исследования / Л. А. Ахудеева. – Казань: Изд-во Казанск. ун-та, 2006. – 164 с.
2. Бахтин М. Проблеми поэтики Достоевского / М. Бахтин. – М., 1963. – 430 с.
3. Біляєв О. Концепція мовної освіти в Україні / О. Біляєв, М. Вашуленко, В. Плахотник // Рідна школа. – 1994.– No9. – С.71–73.
4. Босак Н. Ф. Формування комунікативної компетенції майбутніх словесників у циклі фахових дисциплін // Педагогічні науки : [зб. наук. праць]. Випуск 39 / Н. Ф. Босак, О. А. Копусь. – Херсон: Видавництво
ХДУ, 2005.– С.193–196.
5. Бутенко Н. Ю. Комунікативні процеси у навчанні: [підручник] / Н. Ю. Бутенко. – К. : КНЕУ, 2006. – 346 с.
6. Воробйова І. А. Формування соціокультурної компетенції учнів старшої школи засобами іноземної мови: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / І. А. Воробйова / Інститут педагогіки АПН України. – К., 2003. – 20 с.
7. Колесникова И. Л. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков / И. Л. Долгина, И. А. Колесникова. – Cambridge University Press, 2001. – 224 с.
8. Потебня А. А. Мысль и язык / А. А. Потебня. – Х., 1913. – 154 с.
9. Психология. Словарь. – М., 1990. – 244 с.
10. Словник-довідник з української лінгводидактики: [навч. посібник] / за ред. М. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2003. – 149 с.
11. Сухомлинський В. О. Лист про педагогічну етику / В. О. Сухомлинський // Вибр. тв.: у 5 т. – К. : Рад.шк., 1977. – Т. 5. – С. 591–600.
12. Управлінські аспекти соціальної роботи: [курс лекцій] / за заг. ред. М. Ф. Головатого. – К. : МАУП, 2004. – 260 с.
13. Черевко В. П. Формування комунікативної компетентності майбутнього менеджера у процесі професійної підготовки: дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. П. Черевко. – К., 2001. – 247 с.
14. Шпак О. Економіка освіти – складова професіоналізму вчителя / О. Т. Шпак // Молодь і ринок. – 2010. – No1–2. – С.13–18.

Published

14-02-2013

How to Cite

Ромащенко, І. В. (2013). Professional culture of teacher as a condition of self-actualization of educator. Educational Dimension, 37, 140–145. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3295

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy