Organization of practice as a key factor in the formation of cognitive activity of students of pedagogical specialties

Authors

  • Т. А. Тернавська Social and Pedagogical Institute "Pedagogical Academy"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3302

Keywords:

cognitive activity, preparing to practice

Abstract

Ternavskaya T. A. Organization of practice as a key factor in the formation of cognitive activity of students of pedagogical specialties.

The article is dedicated to the process of organization and conducting practices. It is defined the peculiarities of forming cognitive activity to pedagogy students while preparing them to practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 100 / PDF downloads: 75

Author Biography

Т. А. Тернавська, Social and Pedagogical Institute "Pedagogical Academy"

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Profess

References

1. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе : контекстный подход / Андрей Александрович Вербицький. – М. : Высш. шк., 1992. – 123 с.
2. Лист МОН 1/9-93 від 07.02.2009 р. «Про практичну підготовку студентів» / І. О. Вакарчук. – К, 2009. – С. 1.
3. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра (в частині розподілу навчального часу за циклами підготовки, переліку та обсягу нормативних дисциплін галузі знань «0101Освіта», напрямку підготовки 6.010102 «Початкова освіта») / керівн. розроб. Бондар В. І. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009.
4. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб.] / З. Н. Курлянд, П. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін., / за ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К. : Знання, 2007. – 495 с.
5. Положення «Про проведення практик студентів»: за станом на 28 вересня 2009 р. / підгот. Т. А. Тернавська. – Кіровоград : ПВНЗ «СПІ Педагогічна академія», 2009. – 14 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Тернавська, Т. А. (2013). Organization of practice as a key factor in the formation of cognitive activity of students of pedagogical specialties. Educational Dimension, 37, 174–177. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3302

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy