Using Children’s Literature in the process of training retelling of preschool children

Authors

  • Н. М. Гордій Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3325

Keywords:

connected speech, literature for children transferring, linguistic competence

Abstract

Gordiy N. M.  Using Children’s Literature in the process of training retelling of preschool children.

The article deals with the development of connected speech preschoolers, substantiates reasonable value of the use of literature for children with learning render, described performance levels of connected speech .

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 104

Author Biography

Н. М. Гордій, Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / наук.кер. та заг.ред. О. Л. Кононко. – 3-тє вид.,випр. – К. : Світич, 2009. – 430 с.
2. Дошкільна лінгводидактика: Теорія і методика навчання дітей рідної мови: [підручник] / за ред. А. М. Богуш – К. : Вища шк., 2007. – 542 с.
3. Зав’язун Т. В. Нетрадиційні методи роботи з казкою як засіб розвитку мовленнєво-комунікативних здібностей старших дошкільників / Т. В. Зав’язун, О. В. Семенюк // Обдарована дитина. – 2008. – No 9. – С. 41–48.

Published

14-02-2013

How to Cite

Гордій, Н. М. (2013). Using Children’s Literature in the process of training retelling of preschool children. Educational Dimension, 37, 272–276. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3325

Issue

Section

Current issues of education