Condition of teaching the Ukrainian language in secondary schools of the Crimean Autonomous Republic

Authors

  • Ю. К. Картава Evpatoria Institute of Social Sciences "Crimean Humanities University" (Yalta)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3330

Keywords:

teaching the Ukrainian language, secondary schools, raising the level of teaching, teachers-philologists

Abstract

Kartavaya Y. K. Condition of teaching the Ukrainian language in secondary schools of the Crimean Autonomous Republic.

The article outlines the modern state of teaching the Ukrainian language in secondary schools of the Crimean Autonomous Republic, analyzes the normative base and finds out major tendencies of raising the level of teaching the Ukrainian language by the teachers-philologists.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 79

Author Biography

Ю. К. Картава, Evpatoria Institute of Social Sciences "Crimean Humanities University" (Yalta)

Senior Lecturer

References

1. Державні стандарти базової і повної середньої освіти в Україні. Освітня галузь «Мови і літератури» // Інформаційний збірник МО України. – 2004. – No 1–2. – 164 с.
2. Картава Ю. К. Лінгвістична компетентність як важлива складова професіоналізму вчителя-філолога / Ю. К. Картава. // Матеріали восьмої Міжнародної інтернет-конференції «Україна наукова». – К. : ТОВ «ТК Меганом», 2011. – С. 28–30.
3. Пуховська Л. П. Стратегія розвитку професіоналізму педагогів на зламі століть / Л. П. Пуховська // Післядипломна освіта в Україні. – 2002. – No2.– С.29–32.
4. Семеног О. М. Система професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (в умовах педагогічного університету): дис. ... д-ра пед.. наук: 13.00.04./ О. М. Семеног. – К., 2005. – 476 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Картава, Ю. К. (2013). Condition of teaching the Ukrainian language in secondary schools of the Crimean Autonomous Republic. Educational Dimension, 37, 296–299. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3330

Issue

Section

Current issues of education