An integration of scientific and research and educational work in the process of future teachers’ university training as modern pedagogical problem

Authors

  • В. В. Прошкін Luhansk Taras Shevchenko National University (Ukraine)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3348

Keywords:

integration of scientific and research and educational work, university training, future teachers

Abstract

Proshkin V. V. An integration of scientific and research and educational work in the process of future teachers’ university training as modern pedagogical problem.

This article is about need to work out some special pedagogical system of university integration of science and education that defines strategic direction of science development of the university and discloses a technology of improvement future teachers’ professional training. The author analyzed the most significant literary sources and established that modern researches insufficiently solve problem of maximum association of science and educational process at all stages.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 75 / PDF downloads: 111

Author Biography

В. В. Прошкін, Luhansk Taras Shevchenko National University (Ukraine)

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Глущенко А. А. Влияние интеграции учебной и научной деятельности преподавателей высшей школы на качество подготовки специалиста : дисc. ... доктора пед. наук : 13.00.01 / Глущенко Александр Алексеевич. – М., 1998. – 431 с.
2. Сазонова З. С. Интеграция образования, науки и производства как методологическое обоснование подготовки современного инженера : дисс. ... доктора пед. наук : 13.00.01 / Сазонова Зоя Сергеевна. – Казань, 2008. – 439 с.
3. Якушева С. Д. Университетский образовательный округ – интеграция науки, образования и практики : [монография] / С. Д. Якушева. – М. : АПКиППРО, 2009. – 200 с.
4. Супян В. Б. Исследовательские университеты США: механизм интеграции науки и образования : монография / В. Б. Супян. – М. : Магистр, 2009. – 339 с.
5. Микитюк О. М. Теорія і практика організації науково-дослідної роботи у вищих закладах освіти України в XIX ст. : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Микитюк Олександр Миколайович. – Х., 2003. – 405 с.
6. Гнізділова О. А. Становлення і розвиток наукових шкіл у вищих педагогічних навчальних закладах Східної України в ХХ столітті : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Гнізділова Олена Анатоліївна. – Х., 2012. – 499 с.
7. Князян М. О. Система формування самостійно-дослідницької діяльності майбутніх учителів іноземних мов у процесі ступеневої підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. О. Князян. – Одеса, 2007. – 45 с.
8. Луценко І. В. Формування дослідницької культури майбутніх учителів у діяльності студентського наукового товариства : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Луценко Ірина Володимирівна. – Луганськ, 2011. – 212 с.
9. Тихенко Л. В. Формування творчих здібностей старшокласників у процесі дослідницької діяльності в Малій академії наук України. : дис. ... канд. наук : 13.00.07 / Тихенко Лариса Володимирівна. – Полтава, 2009. – 199 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Прошкін, В. В. (2013). An integration of scientific and research and educational work in the process of future teachers’ university training as modern pedagogical problem. Educational Dimension, 37, 374–379. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3348

Issue

Section

Current issues of education