Scientific and pedagogical thought about the relationship of moral and aesthetic

Authors

  • Л. М. Ракітянська Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3349

Keywords:

moral, aesthetic, the moral and aesthetic education

Abstract

Rakityanskaya L. N. Scientific and pedagogical thought about the relationship of moral and aesthetic.

The article analyzes the scientific and pedagogical views of philosophers and educators to the problem of the relationship of moral and aesthetic and the role of musical art in the moral and aesthetic education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 88

Author Biography

Л. М. Ракітянська, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Горбенко С. С. Морально-естетична спрямованість у вивченні пісенного матеріалу на уроці музики / С. С. Горбенко// Мистецтво у школі: зб. статей [упоряд. І. М. Гадалова]. – К. : Обрій, 1996. – С. 30 – 32.
2. Зязюн І. А. Соціокультурне проектування естетичного досвіду / І. А. Зязюн // Естетичний досвід вчителя. – Херсон, 1997. – С.20–23.
3. Канарский А. С. Природа искусства и активность его эстетического воздействия на человека/ А. С. Канарский // Вопросы философии. – 1991. – No 2 – С. 15–19.
4. Коваль Л. Г. Виховання почуття прекрасного/ Лариса Григорівна Коваль. – К. : Рад. школа, 1983. – 120 с.
5. Фортова А. И. О диалектическом единстве нравственного и эстетического: [монография] / Александра Ивановна Фортова. – К. : Высшая школа, 1985. – 150 с.
6. Хлебик С. Р. Формирование нравственно – эстетического опыта младших школьников средствами искусства / С. Р. Хлебик // Искусство в школе. – 2001. – No 3. – С. 15–17.

Published

14-02-2013

How to Cite

Ракітянська, Л. М. (2013). Scientific and pedagogical thought about the relationship of moral and aesthetic. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 379–382. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3349

Issue

Section

Current issues of education