Terms of providing of equal starting possibilities of receipt of pre-school education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3351Keywords:
pre-school preparation, continuous education, succession, forms of preschool education, organization of raboti with the children of five-year ageAbstract
Suyatinova K. E. Terms of providing of equal starting possibilities of receipt of pre-school education.
In the article an author examines the problem of the following and continuity of education in Ukraine, gives the review of organizational forms of receipt of pre-school education for the children of five-year age, which do not visit preschool establishments. Presents experience collective of establishment, on the base of which it is created kanikulyarno adaptation group and work of konsul'tativnogo point.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 82
/ PDF downloads: 91
References
1. Інструктивно-методичні рекомендації «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку» (Лист МОНмолодьспорту України від 19.08.2011 р. No 1/9-634) // Дошкільне виховання. – 2011. – No 9. – С.4–6.
2. Крайнова Л. До проблем наступності між дошкільним навчальним закладом і школою / Л. Крайнова // Дошкільна освіта. – 2010. – No 1. – С. 11–17.
3. Курчатова А. Скоро до школи. Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою / А. Курчатова, С. Медвєдєва // Дошкільне виховання. – 2012. – No 8. – С.23–24.
4. Назаренко Г. І. Організаційно-педагогічні умови забезпечення наступності в навчанні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: спец. 12.00.09 «Теорія навчання» / Г. І. Назаренко. – Кривий Ріг, 2002. – 20 с.
5. Савченко О. Я. Наступність і перспектива в роботі двох перших ланок освіти / О. Я. Савченко // Дошкільне виховання. – 2000. – No11. – С. 4–5.
2. Крайнова Л. До проблем наступності між дошкільним навчальним закладом і школою / Л. Крайнова // Дошкільна освіта. – 2010. – No 1. – С. 11–17.
3. Курчатова А. Скоро до школи. Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою / А. Курчатова, С. Медвєдєва // Дошкільне виховання. – 2012. – No 8. – С.23–24.
4. Назаренко Г. І. Організаційно-педагогічні умови забезпечення наступності в навчанні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: спец. 12.00.09 «Теорія навчання» / Г. І. Назаренко. – Кривий Ріг, 2002. – 20 с.
5. Савченко О. Я. Наступність і перспектива в роботі двох перших ланок освіти / О. Я. Савченко // Дошкільне виховання. – 2000. – No11. – С. 4–5.
Downloads
Published
14-02-2013
How to Cite
Суятинова, К. Є. (2013). Terms of providing of equal starting possibilities of receipt of pre-school education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 388–392. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3351
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2013 К. Є. Суятинова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.