Metodological basis of the Fridrich Frobel’s pedagogical system

Authors

  • О. Е. Анісімова Kherson State University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3359

Keywords:

the law of unity, the idea of self-development, the principle of nature correspondence, natural instincts of the child

Abstract

Anisimova E. E. Metodological basis of the Fridrich Frobel’s pedagogical system.

The article represents the methodological basis of the pedagogical system of the prominent German pedagogue Friedrich Frobel. The author divulges the main aspects of Frobel’s ideas about the theory and practice of bringing up a child of preschool age.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 142

Author Biography

О. Е. Анісімова, Kherson State University

Lecturer

References

1. Борисова З. Фрідріх Фребель – засновник ідеї дитячого садка: (220 років від дня народження та 150 років від дня смерті) / З. Борисова // Дошк. виховання. – 2002. – No 12. – С. 5–7.
2. Гершунский Б. С. Философия образования для ХХІ века. (В поисках практико-ориентированных образовательных концепций) / Б. С. Гершунский – М. : Совершенство, 1998. – 608 с.
3. Крутій К. Л. До 100-річного ювілею першого дитячого садочка на Запорізькій землі / К. Л. Крутій // Дошкільна освіта. – 2008. – No 3(21). – C.42–46.
4. Фребель Ф. Будем жить для своих детей / Ф.Фребель / сост., предисл. Л. М. Волобуева. – М. : ИД «Карапуз», 2001. – 288 с.
5. Фребель Ф. Воспитание человека / Мчедлидзе Н. Б. и др.. // История дошкольной и зарубежной педагогики. – М.: Просвещение, 1974. – 464 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Анісімова, О. Е. (2013). Metodological basis of the Fridrich Frobel’s pedagogical system. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 424–427. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3359

Issue

Section

Obsolete3