Computer technology as a factor sistemoobrazuyuschy transition to inclusive education of persons with visual impairment
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3384Keywords:
the disabled student, professional education, blind, information technologies, inclusion in educationAbstract
Tulashvili Y. Computer technology as a factor sistemoobrazuyuschy transition to inclusive education of persons with visual impairment.
In the article the role of modern information technologies in computer training for people with blindness, as well as their application in the inclusion education of students with disabilities.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 90
/ PDF downloads: 104
References
1. Кольченко К. О. Забезпечення інклюзії молоді з інвалідністю в університетське середовище / К. О. Кольченко, Г. Ф. Нікуліна // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : [зб. наук. праць]. – No 6 (8). – К. : Університет «Україна», 2009. – С. 10–15.
2. Инклюзивное образование: методология, практика, технологии : [материалы международной научно-практической конференции (20-22 июня 2011, Москва)] / Моск. гор. психол. пед. ун-т; редкол.: С. В. Алехина и др. – М. : МГППУ, 2011. – 244 с.
3. Пономарев Я. А. Психология творчества / Я. А. Пономарев. – М. : Наука, 1976. – 302 с.
2. Инклюзивное образование: методология, практика, технологии : [материалы международной научно-практической конференции (20-22 июня 2011, Москва)] / Моск. гор. психол. пед. ун-т; редкол.: С. В. Алехина и др. – М. : МГППУ, 2011. – 244 с.
3. Пономарев Я. А. Психология творчества / Я. А. Пономарев. – М. : Наука, 1976. – 302 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Тулашвілі, Ю. Й. (2012). Computer technology as a factor sistemoobrazuyuschy transition to inclusive education of persons with visual impairment. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 32–38. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3384
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 Ю. Й. Тулашвілі
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.