Тhe methodics of the forming in students literary competence
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3385Keywords:
literary competence, textforming skills, creative thinking, fantasy genreAbstract
Romanishina N.V. Тhe methodics of the forming in students literary competence.
The author of the article offers methodological recommendations, how through the practice of writing short prose works to find and develop in future teachers of literature literary makings, the ability to search for the individual nuances of artistic realization, overcoming destructive automatism, blind and spontaneous imitation of the style of the writer-professional.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 89
/ PDF downloads: 93
References
1. Гринберг Б. Обучение сочинению-рассуждению на литературную тему как методическая проблема / Б. Гринберг // Проблемы филологического образования : [матер. VII зональной научн.-практ. конфер. «Актуальные проблемы филологического образования: наука-вуз-школа»]. – Екатеринбург : Изд-во АМБ, 2001. – С. 20–23.
2. Зимняя И. Ключевые компетентности – новая парадигми результата образования / И. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – No5. – С. 3–7.
3. Йогансен М. Вибрані твори / Майк Йогансен. – К. : Смолоскип, 2001. – 516 с.
4. Кузнецов Ю. Навчити думати... Ще раз про мету освіти у профільній школі / Юрій Кузнецов // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2007. – No1. – С.4–10.
5. Логвіненко Н. Література мрії і передбачення. Вивчення української фантастичної прози в системі факультативних занять / Н. Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2009. – No12. – С. 25–28.
6. Токмань Г. Методика викладання української літератури в старшій школі: екзистенціально-діалогічна концепція / Г. Токмань. – К. : Міленіум, 2002. – 320 с.
7. Українська література. 5-12 класи: програма для загальноосвітніх навчальних закладів / за заг. ред. Мовчан Р. В. – К. : Перун, 2005. – 201 с.
8. Фурсова Л. Від літературної компетенції – до життєвої компетентності / Людмила Фурсова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2005. – No5. – С.12–21.
2. Зимняя И. Ключевые компетентности – новая парадигми результата образования / И. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – No5. – С. 3–7.
3. Йогансен М. Вибрані твори / Майк Йогансен. – К. : Смолоскип, 2001. – 516 с.
4. Кузнецов Ю. Навчити думати... Ще раз про мету освіти у профільній школі / Юрій Кузнецов // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2007. – No1. – С.4–10.
5. Логвіненко Н. Література мрії і передбачення. Вивчення української фантастичної прози в системі факультативних занять / Н. Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2009. – No12. – С. 25–28.
6. Токмань Г. Методика викладання української літератури в старшій школі: екзистенціально-діалогічна концепція / Г. Токмань. – К. : Міленіум, 2002. – 320 с.
7. Українська література. 5-12 класи: програма для загальноосвітніх навчальних закладів / за заг. ред. Мовчан Р. В. – К. : Перун, 2005. – 201 с.
8. Фурсова Л. Від літературної компетенції – до життєвої компетентності / Людмила Фурсова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2005. – No5. – С.12–21.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Романишина, Н. В. (2012). Тhe methodics of the forming in students literary competence. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 38–43. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3385
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 Н. В. Романишина
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.