Interdisciplinary communication as a condition for improving the quality of didactic training of future teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3390Keywords:
intersubject connections, educational process, future teachersAbstract
Bogomaz-Nazarov S. Interdisciplinary communication as a condition for improving the quality of didactic training of future teachers.
In this article the analysis of intersubject connections is examined in methodical literature as important component at an increase efficiency of teaching.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 85
/ PDF downloads: 100
References
1. Антонов Н. С. Слагаемые знаний: о межпредметных связях в учебном процессе / Н. С. Антонов. – Архангельск : Сев-Зап. кн. изд-во, 1969. – 152 с.
2. Бібік Г. В. Міжпредметні зв’язки математики і фізики як засіб формування ключових компетентностей учнів основної школи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (математика)»/ Г. В. Бібік. – Херсон, 2010. – 20 с.
3. Гончаренко С. У. Зміст освіти і її гуманітаризації / С. У. Гончаренко; за ред. І. Я. Зязюна. – К., 2000. – 161 с.
4. Зверев И. Д. Взаимная связь учебных предметов / И. Д. Зверев. – М. : Знание, 1977. – 126 с
5. Ильина Т. А. Педагогика / Т. А. Ильина. – М. : МГПИ, 1977. – 258 с.
6. Калягин Ю. М. Интеграция школьного обучения / Ю. М. Калягин, О. Л. Алексенко // Начальная школа. – 1990. – No 9. – С. 28–29.
7. Касперський А. В. Радіоелектроніка в системі формування фізичних і технічних знань у середніх загальноосвітніх та вищих педагогічних навчальних закладах: дис. ... докт. пед наук : 13.00.02 / Касперський Анатолій Володимирович. – К., 2003. – 524 с.
8. Козловська І. М. Теоретико-методологічні аспекти інтеграції знань учнів професійно-технічної школи: дидактичні основи / І. М. Козловська.– Львів, 1999. – 302 с.
2. Бібік Г. В. Міжпредметні зв’язки математики і фізики як засіб формування ключових компетентностей учнів основної школи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (математика)»/ Г. В. Бібік. – Херсон, 2010. – 20 с.
3. Гончаренко С. У. Зміст освіти і її гуманітаризації / С. У. Гончаренко; за ред. І. Я. Зязюна. – К., 2000. – 161 с.
4. Зверев И. Д. Взаимная связь учебных предметов / И. Д. Зверев. – М. : Знание, 1977. – 126 с
5. Ильина Т. А. Педагогика / Т. А. Ильина. – М. : МГПИ, 1977. – 258 с.
6. Калягин Ю. М. Интеграция школьного обучения / Ю. М. Калягин, О. Л. Алексенко // Начальная школа. – 1990. – No 9. – С. 28–29.
7. Касперський А. В. Радіоелектроніка в системі формування фізичних і технічних знань у середніх загальноосвітніх та вищих педагогічних навчальних закладах: дис. ... докт. пед наук : 13.00.02 / Касперський Анатолій Володимирович. – К., 2003. – 524 с.
8. Козловська І. М. Теоретико-методологічні аспекти інтеграції знань учнів професійно-технічної школи: дидактичні основи / І. М. Козловська.– Львів, 1999. – 302 с.
Downloads
Published
13-09-2013
How to Cite
Богомаз-Назарова, С. М. (2013). Interdisciplinary communication as a condition for improving the quality of didactic training of future teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 69–73. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3390
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 С. М. Богомаз-Назарова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.