The competent approach in the professional training of future elementary school teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3394Keywords:
Euro Integration, competent approach, educative competence, readiness to the educational workAbstract
Kazanghy I. The competent approach in the professional training of future elementary school teachers.
The article is devoted to the meaning of a competent approach in the future specialists’ training under the conditions of Euro Integration process; the components of school teachers’ professional educative competence are described here.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 91
/ PDF downloads: 113
References
1. Григоренко Л. В. Формирование готовности студентов педвуза к профессиональной деятельности в процессе самостоятельной работы : дис... кандидата пед. наук : 13.00. / Л. В. Григоренко. – Кривой Рог, 1991. – 162 с.
2. Линенко А. Ф. Теория и практика формирования готовности студентов педагогических вузов к профессиональной деятельности. – дис. ... доктора пед. наук: 13.00.0 / А. Ф. Линенко. – К., 1996. – 412 с.
3. Курлянд З. Н. Формирование и развитие профессиональной устойчивости учителя : дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / З. Н. Курлянд. – Одеса, 1992. – 193 с.
4. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М. : Высшая школа, 1990. –119 с.
5. Дубасенюк О.А. Концептуальні положення теорії професійної виховної діяльності педагога / О. А. Дубасенюк // Педагогіка і психологія. – 1999. – No 4. – С. 91.
6. Троцко Г. В. Професійно-педагогічна підготовка студентів до виховної роботи в школі / Г. В. Троцко. – Харків, 1995. – 184 с.
7. Гончаренко С. У. Інтегроване навчання: За і проти / С. У. Гончаренко, Ю. І. Мальований // Освіта. –1994. – 16 лютого. – С. 2–3.
2. Линенко А. Ф. Теория и практика формирования готовности студентов педагогических вузов к профессиональной деятельности. – дис. ... доктора пед. наук: 13.00.0 / А. Ф. Линенко. – К., 1996. – 412 с.
3. Курлянд З. Н. Формирование и развитие профессиональной устойчивости учителя : дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / З. Н. Курлянд. – Одеса, 1992. – 193 с.
4. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М. : Высшая школа, 1990. –119 с.
5. Дубасенюк О.А. Концептуальні положення теорії професійної виховної діяльності педагога / О. А. Дубасенюк // Педагогіка і психологія. – 1999. – No 4. – С. 91.
6. Троцко Г. В. Професійно-педагогічна підготовка студентів до виховної роботи в школі / Г. В. Троцко. – Харків, 1995. – 184 с.
7. Гончаренко С. У. Інтегроване навчання: За і проти / С. У. Гончаренко, Ю. І. Мальований // Освіта. –1994. – 16 лютого. – С. 2–3.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Казанжи, І. В. (2012). The competent approach in the professional training of future elementary school teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 92–97. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3394
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 І. В. Казанжи
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.