Technology of teaching skills and self-learning activities of university students

Authors

  • І. Ю. Серьогіна Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3399

Keywords:

self-control, ability and skills of self-control of students, technology of forming skills and self-control of studying activity of students

Abstract

Sereginа I. Technology of teaching skills and self-learning activities of university students.

The article deals with the technology of forming skills and self-control of studying activity of university students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 108 / PDF downloads: 128

Author Biography

І. Ю. Серьогіна, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Автомонов П. П. Технологія педагогічного успіху : [навч. посіб.] / П. П. Автомонов. – К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2002. – 180 с.
2. Булынский Н. Н. Особенности осуществления самоконтроля в процессе изучения общеинженерных дисциплин в вузе: В помощь преподавателю / Н. Булынский, Н. Олейник. – Челябинск : Южно-Уральский научно-образовательный центр РАО, 2001. – 24 с.: табл. – Библиогр. – С. 22–23.
3. Горбунова В. С. Технология формирования и развития общих учебных умений и навыков учащихся : [метод. пособие для руководителей образовательных учреждений, методистов, учителей] / В. Горбунова, О. Левченко. – Омск : Издательство ОмГПУ, 2001. – 108 с.
4. Деркач Л. Н. Психологические основы самоконтроля учащихся в процессе обучения иностранным языкам: дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Л. Н. Деркач. – АПН Украины; Институт психологии. – К., 1994. – 311 л.

Published

13-09-2012

How to Cite

Серьогіна, І. Ю. (2012). Technology of teaching skills and self-learning activities of university students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 121–125. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3399

Issue

Section

Obsolete4