Principles of training in the formation of professional competence of future teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3402Keywords:
профессиональная компетентность, тренинг, принципы тренингаAbstract
Loshtun O. Principles of training in the formation of professional competence of future teachers
The article is devoted to solving the problem of training in the training of future teachers. The author analyzes the problems in the psychological and educational literature and defines the principles of the implementation of training sessions in high school.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 124
/ PDF downloads: 98
References
1. Бондарєва Л. І. Навчальний тренінг як засіб професійної підготовки майбутніх менеджерів організацій в економічних університетах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. І. Бондарєва. – К., 2006.– 20 с.
2. Вачков И. В. Психология тренинговой работы: Содержательные, организационные и методические аспекты ведения тренинговой группы / И. В. Вачков. – М. : Эксмо, 2007. – 416 с.
3. Литовченко Н. Ф. Професійно орієнтований тренінг самопізнання та саморегуляції : [навч.-метод. матеріали для тренінгових занять студ. пед. вузів] / Н. Ф. Литовченко. – Ніжин : НДПУ,2002. – 72 с.
4. Петровская Л. А. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренинга / Л. А. Петровская. – М. : Изд-во МГУ, 1982. – 168 с.
5. Елькін М. В. Формування професійної компетентності майбутніх керівників сільської школи в умовах магістратури / М.В. Елькін // Управління школою. – 2007. – No 33. – С. 29–31.
2. Вачков И. В. Психология тренинговой работы: Содержательные, организационные и методические аспекты ведения тренинговой группы / И. В. Вачков. – М. : Эксмо, 2007. – 416 с.
3. Литовченко Н. Ф. Професійно орієнтований тренінг самопізнання та саморегуляції : [навч.-метод. матеріали для тренінгових занять студ. пед. вузів] / Н. Ф. Литовченко. – Ніжин : НДПУ,2002. – 72 с.
4. Петровская Л. А. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренинга / Л. А. Петровская. – М. : Изд-во МГУ, 1982. – 168 с.
5. Елькін М. В. Формування професійної компетентності майбутніх керівників сільської школи в умовах магістратури / М.В. Елькін // Управління школою. – 2007. – No 33. – С. 29–31.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Лоштун, О. Б. (2012). Principles of training in the formation of professional competence of future teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 134–138. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3402
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 О. Б. Лоштун
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.