Modeling professional and pedagogical training of teachers of natural sciences to the profession in specialized schools

Authors

  • В. В. Оніпко Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3408

Keywords:

higher education teacher education, the future teacher of natural sciences, simulation training, the sandwich model, profile high school

Abstract

Onipko V. Modeling professional and pedagogical training of teachers of natural sciences to the profession in specialized schools.

The article discusses the scientific basis of modeling the process of preparing future teachers, it is theoretically justified by the use of modern multi-layer model of teacher education in the highest, specificity is determined by the construction of the sandwich model of vocational and educational training of future teachers of natural sciences to the professional profile in high school.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 73 / PDF downloads: 93

Author Biography

В. В. Оніпко, Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Професійно-педагогічна освіта: сучасні концептуальні моделі та тенденції розвитку: [монографія] / авт. кол. О. А. Дубасенюк, О. Є. Антонова, С. С. Вітвицька, Н. Г. Сидорчук, О. М. Спірін, Н. В. Якса та ін.; за заг. ред. проф. О. А. Дубасенюк: [2-е вид., доп. ]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2008. – 380 с.
2. Сидорчук Н. Г. Організація самоосвітньої діяльності майбутніх учителів у процесі вивчення предметів педагогічного циклу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. Г. Сидорчук. – К., 2002. – 218 с.
3. Томашевський В. М. Моделювання систем / В. М. Томашевський. – К. : Видавнича група BHV, 2005. – 352 c.
4. Шутюк С. В. Моделирование системы взаимоотношений крупных компаний с регионами : [научная монография] / С. В. Шутюк. – М. : ВИНИТИ РАН, 2006. – 336 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Оніпко, В. В. (2012). Modeling professional and pedagogical training of teachers of natural sciences to the profession in specialized schools. Educational Dimension, 36, 173–182. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3408

Issue

Section

Obsolete4