Using informatively-communication technologies by the teachers of high school in educational process

Authors

  • В. М. Ребенок Chernihiv National TG Shevchenko Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3412

Keywords:

telecommunication connection, information technologies of studies, distance learning, facilities of communication

Abstract

Rebenok V. Using informatively-communication technologies by the teachers of high school in educational process.

The article reviews the process of using informatively- communication technologies by the high school teachers in the educational process that provides the transmission of knowledge and access to various educational information of students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 91 / PDF downloads: 139

Author Biography

В. М. Ребенок, Chernihiv National TG Shevchenko Pedagogical University

Ph.D. (Educational Sciences), Senior Lecturer

References

1. Гуревич Р. С. Інформаційно-телекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях: [навч. посіб. для студ. педагогічних ВНЗ і слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти] / Р. Гуревич, М. Кадемія. – Вінниця : ООО «Планер», 2005. – 365 с.
2. Роберт И. В. Современные информационные технологии в образовании: Дидактические аспекты; перспективы использования / И. В. Роберт. – М. : Школа-Пресс, 1994. – 205 с.
3. Роберт И. В. Информационные технологии в науке и образовании / И. Роберт, П. Самойленко. – М., 1998. – 176 с.
4. Селевко Г. К. Современные образовательные технологии: [учеб. пособие] / Г. К. Селевко. – М.: Народное образование, 1998. – 256 с.
5. Уваров А. Ю. Организация и проведение учебных телекоммуникационных проектов / А. Ю. Уваров. – Барнаул: Изд. БГПИ, 1996. – 96 с.
6. Хуторской А. В. Интернет в школе: [практикум по дистанционному обучению] / А. В. Хуторской. – М. : ИОСО РАО, 2000. – 304 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Ребенок, В. М. (2012). Using informatively-communication technologies by the teachers of high school in educational process. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 199–204. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3412

Issue

Section

Obsolete4