Preparing future teachers to the formation of interpersonal relationships in a group of students as part of the mastery of professional competencies
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3415Keywords:
interpersonal relations, teenage pupil group, competence, competence approach, technologyAbstract
Chorniy M. Preparing future teachers to the formation of interpersonal relationships in a group of students as part of the mastery of professional competencies.
This article presents an analysis of peculiarities of the future teacher training to the formation of interpersonal relations in the teenage pupil group in terms of competence approach.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 92
/ PDF downloads: 94
References
1. Боголюбов Л. Н. Базовые социальные компетенции в курсе обществоведения / Л. Н. Боголюбов // Преподавание истории и обществознания в школе. – 2002. – No 9. – С. 5.
2. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования : [Электронный ресурс] / И. А. Зимняя // Режим доступа: www.aspirant.rggu.ru
3. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М.: Просвещение, 1990. – 119 с.
4. Луговий В. І. Компетентності та компетенції: поняттєво-інформаційний дискурс / В. І. Луговий // Вища освіта України. – No3 (додаток 1) – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – К.: Генезис, 2009. – 630 с. – С.11.
5. Маркова А. К. Психологические критерии и ступени профессиональности учителя / А. К. Маркова // Педагогика. – 1995. – No 6. – С. 7.
6. Хоружа Л. Л. Етична компетентність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: [монографія] / Л. Л. Хоружа. – К. : Преса України, 2003. – 320 с.
7. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты: Доклад на отделении философии образования и теории педагогики [Электронный ресурс] / А. В. Хуторской // РАО. – 23 апреля 2002 //Режим доступа: www.eidos.ru
8. Цимбал С. В. Синергетичний та акмеологічний аспекти формування професійної компетентності студентів / С. В. Цимбал, О. В. Вознюк, С. О. Кубіцький // Нові технології навчання: [наук.-метод. зб.]. – К. : Науково-методичний центр вищої освіти, 2005. – Випуск 40. – 279 с.
2. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования : [Электронный ресурс] / И. А. Зимняя // Режим доступа: www.aspirant.rggu.ru
3. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М.: Просвещение, 1990. – 119 с.
4. Луговий В. І. Компетентності та компетенції: поняттєво-інформаційний дискурс / В. І. Луговий // Вища освіта України. – No3 (додаток 1) – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – К.: Генезис, 2009. – 630 с. – С.11.
5. Маркова А. К. Психологические критерии и ступени профессиональности учителя / А. К. Маркова // Педагогика. – 1995. – No 6. – С. 7.
6. Хоружа Л. Л. Етична компетентність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: [монографія] / Л. Л. Хоружа. – К. : Преса України, 2003. – 320 с.
7. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты: Доклад на отделении философии образования и теории педагогики [Электронный ресурс] / А. В. Хуторской // РАО. – 23 апреля 2002 //Режим доступа: www.eidos.ru
8. Цимбал С. В. Синергетичний та акмеологічний аспекти формування професійної компетентності студентів / С. В. Цимбал, О. В. Вознюк, С. О. Кубіцький // Нові технології навчання: [наук.-метод. зб.]. – К. : Науково-методичний центр вищої освіти, 2005. – Випуск 40. – 279 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Чорній, М. М. (2012). Preparing future teachers to the formation of interpersonal relationships in a group of students as part of the mastery of professional competencies. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 217–222. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3415
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 М. М. Чорній
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.