Criterial feature-level activation of the educational-cognitive activity of students in the process of working with dictionaries

Authors

  • В. В. Кирикилиця Lesya Ukrainka Eastern European National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3422

Keywords:

criteria, indices, levels, activation, knowledge and cognitive activities, dictionary activity

Abstract

Kirikilitsa V. Criterial feature-level activation of the educational-cognitive activity of students in the process of working with dictionaries.

The article is devoted to theoretical grounding of criteria and indices of students’ knowledge and cognitive activities activation during dictionary activity, also levels of their formation are analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 90

Author Biography

В. В. Кирикилиця, Lesya Ukrainka Eastern European National University

Postgraduate

References

1. Бабанский Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса / Ю. К. Бабанский. – М. : Просвещение, 1982. – 192 с.
2. Ильницкая И. А. Проблемные ситуации и пути их создания на уроке / И. А. Ильницкая. – М. : Знание, 1985. – 80 с.
3. Лозова В. І. Пізнавальна активність школярів: [спецкурс з дидактики] / В. І. Лозова. –Харків, 1990. – 87 с.
4. Паламарчук В. Ф. Як виростити інтелектуала: [посіб. для вчителів] / В. Ф. Паламарчук. – Тернопіль : Навчальна книга–Богдан, 2000. – 152 с.
5. Сучасний тлумачний словник української мови: 60 000 слів / за заг. ред. проф. В. В. Дубічинського. – Х. : ВД «Школа», 2009. – 832 с.
6. Чайка В. М. Основи дидактики: [навч. посіб.] / В. М. Чайка. – К. : Академвидав, 2011. – 240 с.
7. Щукина Г. И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе / Г. И. Щукина. – М. : Просвещение, 1979. – 160 с.
8. http://pidruchniki.com.ua/12980108/pedagogika/didaktika 26.10. 2010.

Published

13-09-2012

How to Cite

Кирикилиця, В. В. (2012). Criterial feature-level activation of the educational-cognitive activity of students in the process of working with dictionaries. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 256–262. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3422

Issue

Section

Obsolete4