The structure and content, creativity іntelektualno teacher technology

Authors

  • С. М. Єфіменко V. Vinnichenko Kirovohrad State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3424

Keywords:

intellectual potential, creative potential, intellectually-creative potential of teacher of technologies

Abstract

Efimenko S. The structure and content, creativity іntelektualno teacher technology.

The article offers the generalized structure of intellectually-creative potential of teacher of technologies. An author characterizes the structural components of this personality formation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 78

Author Biography

С. М. Єфіменко, V. Vinnichenko Kirovohrad State Pedagogical University

Postgraduate

References

1. Айзенк Г. Ю. Интеллект: новый взгляд / Г. Ю. Айзенк ; [пер. с англ. А. В. Александровой] // Вопросы психологии. – 1995. – No 1. – С. 111–131.
2. Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности / Евгений Павлович Ильин. – СПб. : Питер, 2009. – 434с. – (Серия «Мастера психологии»)
3. Лук А. Н. Мышление и творчество / Александр Наумович Лук. – М. : Политиздат, 1970. – 144 с. – (Философ. б-чка для юношества).
4. Мішіна Л. М. Інтелектуальний потенціал творчої особистості / Л. М. Мішіна // Рідна школа. – 2009. – No 10. – С. 15–18.
5. Панкратова А. А. Практический, социальный и эмоциональный виды интеллекта: сравнительный анализ / А. А. Панкратова // Вопросы психологии. – 2010. – No 2. – С. 111–119.
6. Психологічне дослідження творчого потенціалу особистості : [монографія] / авт. кол., наук. керівник В. О. Моляко. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 208 с.
7. Холодная М. А. Психология интеллекта: парадоксы исследования : [моногафия] / Марина Александровна Холодная. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – СПб. : Питер, 2002. – 272 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Єфіменко, С. М. (2012). The structure and content, creativity іntelektualno teacher technology. Educational Dimension, 36, 267–274. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3424

Issue

Section

Obsolete4