Мethodological requirements to realization of intersubject connections at future technologies teacher preparation
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3427Keywords:
integration, intersubject connections, technical disciplines, educational processAbstract
Konok М. Мethodological requirements to realization of intersubject connections at future technologies teacher preparation.
In article made an attempt to the problem’s separate aspect of intersubject connections strengthening decision on employments of professional disciplines at future technologies teachers preparation.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 85
/ PDF downloads: 88
References
1. Еремкин А. И. Система межпредметных связей в высшей школе: [аспект подготовки учителя] / А. И. Еремкин. – Харьков : Высшая школа, изд-во Харьк. гос. ун-та, 1984. – 154 с.
2. Кондратюк А. П. Межпредметные связи как проблема комплексного подхода к обучению в педвузе / А. П. Кондратюк // Высшее и среднее педагогическое образование. – К. : Высшая школа, 1980. – С. 3–11.
3. Максимова В. Н. Межпредметные связи в процессе обучения / В. Н. Максимова. – М. : Просвещение, 1988. – 192 с.
4. Никольский Л. Н. Межпредметные связи на базе блок-схем / Л. Н. Никольский // Весник высшей школы. – 1982. – Вып. 6. – С. 26–28.
5. Розенберг Н. М. Межпредметные связи в средних профтехучилищах / Н. М. Розенберг // Межпредметные связи в учебно-познавательной работе среднего профтехучилища. – К. : Высшая школа, 1976. – С. 25–42.
6. Сорокин Н. А. Межпредметные связи в профессиональной подготовке учителя / Н. А. Сорокин // Советская педагогика. – 1983. – No 9. – С. 73–78.
7. Стешенко В. В. Теоретические основы реализации межпредметных связей в учебном процессе / В. В. Стешенко. – Славянск : Изд-во СГПИ, 1995. – 118 с.
2. Кондратюк А. П. Межпредметные связи как проблема комплексного подхода к обучению в педвузе / А. П. Кондратюк // Высшее и среднее педагогическое образование. – К. : Высшая школа, 1980. – С. 3–11.
3. Максимова В. Н. Межпредметные связи в процессе обучения / В. Н. Максимова. – М. : Просвещение, 1988. – 192 с.
4. Никольский Л. Н. Межпредметные связи на базе блок-схем / Л. Н. Никольский // Весник высшей школы. – 1982. – Вып. 6. – С. 26–28.
5. Розенберг Н. М. Межпредметные связи в средних профтехучилищах / Н. М. Розенберг // Межпредметные связи в учебно-познавательной работе среднего профтехучилища. – К. : Высшая школа, 1976. – С. 25–42.
6. Сорокин Н. А. Межпредметные связи в профессиональной подготовке учителя / Н. А. Сорокин // Советская педагогика. – 1983. – No 9. – С. 73–78.
7. Стешенко В. В. Теоретические основы реализации межпредметных связей в учебном процессе / В. В. Стешенко. – Славянск : Изд-во СГПИ, 1995. – 118 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Rоньок М. М. (2012). Мethodological requirements to realization of intersubject connections at future technologies teacher preparation. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 284–290. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3427
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 М. М. Rоньок
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.