The role and place of ICT in the teaching of psycho-pedagogical disciplines

Authors

  • Т. В. Мандрико Higher utility training institution of Sumy regional council «Lebedyn Pedagogical College AS Makarenko»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3431

Keywords:

junior specialist, innovation, pedagogical technology, ICT

Abstract

Mandryka T., Mikhailenko N. The role and place of ICT in the teaching of psycho-pedagogical disciplines.

It is rotined in the article, what information technologies and on what stages of teaching use in a teaching-edukated process in Higher Educational Establishments І-ІІ levels of accreditation. In fact for today without the use of ICT it is impossible to provide equal access to high-quality education for all students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 79

Author Biography

Т. В. Мандрико, Higher utility training institution of Sumy regional council «Lebedyn Pedagogical College AS Makarenko»

teacher-methodologist

References

1. Андрущенко В. П. Роздуми про освіту: статті, нариси, інтерв’ю / В. П. Андрущенко. – К. : Знання України, 2004. – 804 с.
2. Вовковінська Н. В. Як створити комп’ютерну презентацію / Н.В. Вовковінська. – К. : Шкільний світ, 2009. – 128 с.
3. Гершунский Б. С. Компьютеризиция в сфере образования: проблемы и перспективы / Б. С. Гершунский. – М., 1987. – 264 с.
4. Савченко О. Удосконалення професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів / Олександра Савченко // Початкова школа. – 2001. – No7. – С. 1–4.
5. Сиротенко К. Інформаційні технології – чинник формування Школи майбутнього / К.Сиротенко // Директор школи. – 2010. – No6. – С. 5–8.
6. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии : [учебн. пособ.] / Г.К. Селевко. – М., 1998. – 256 с.
7. Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: [навч. посіб.] / З. І. Слєпкань. – К.: Вища школа, 2005. – 239 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Мандрико, Т. В. (2012). The role and place of ICT in the teaching of psycho-pedagogical disciplines. Educational Dimension, 36, 305–310. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3431

Issue

Section

Obsolete4