State and structure of teachers’ technology readiness to learn the art school art wood processing

Authors

  • В. Ю. Цісарук Taras Shevchenko Regional Humanitarian Pedagogical Academy of Kremenets

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3434

Keywords:

technologies, readiness, teacher

Abstract

Tsisaruk V. State and structure of teachers’ technology readiness to learn the art school art wood processing.

In the article a ready of teachers of technologies condition is determined to the studies of schoolchildren in industry of artistic treatment of wood and the structure of this readiness is grounded. Тhe level of readiness of teachers is tested and described ingeneral lines educational schools of the Lviv and Ternopil areas.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 91

Author Biography

В. Ю. Цісарук, Taras Shevchenko Regional Humanitarian Pedagogical Academy of Kremenets

Postgraduate

References

1. Навчальна програма. Трудове навчання 5–9 класи. Нова редакція / укл. : Н. І. Боринець, В. М. Гащак, Р. М. Лещук, В. М. Мадзігон та ін. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://trudove.org.ua/ post/nova-redakts-ya-programi-var-ativn-modul.
2. Навчальна програма «Технології. 10–11 класи» / укл. Н. І. Боринець, С. М. Дятленко, В. К. Сидоренко, Г. В. Терещук та ін. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://trudove.org.ua/ post/ programi- modul.
3. Навчальна програма «Трудове навчання: основи дизайну» для загальноосвітніх навчальних закладів нового типу: ліцеїв, гімназій, коледжів (5 –9 класи) // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2010. – No 9. – С. 13–34; No 10. – С. 29–48; No 11–12. – С. 11–30.
4. Оршанський Л. В. Художньо-трудова підготовка майбутніх учителів трудового навчання : [монографія] / Леонід Володимирович Оршанський. – Дрогобич : Швидко Друк, 2008. – 278 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Цісарук, В. Ю. (2012). State and structure of teachers’ technology readiness to learn the art school art wood processing. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 320–327. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3434

Issue

Section

Obsolete4