Instructional techniques of geographical tours in high school

Authors

  • О. В. Ганчук Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3437

Keywords:

geographical excursion, group work, methodical receptions

Abstract

Ganchuk E. Instructional techniques of geographical tours in high school

Methodical receptions of group informative activity of students are opened at tours from geography are conducted educational. Educasrional excursion is a form of the organization of teaching and educational work on geography which allows to organization of teaching and studying be students of the different phenomena, subjects, processes under natural conditions, museums, at exhibitions, ect. and makes influence on development of informative activity of students, its motivational, substantial and procedural aspects.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 92 / PDF downloads: 159

Author Biography

О. В. Ганчук, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Lecturer

References

Артюшина М. В. Взаэмозв’язок соціально-психологічних та дидактичних умов групової навчальної діяльності студентів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. В. Артюшина. – К., 2020. – 20 с.

Баранский Н. Н. Методика преподавания экономической географии / Николай Николаевич Баранский ; ред. Л. М. Панчешниковой. – М. : Просвещение, 1990. – 303 с.

Педагогическая энциклопедия / ред.. А. И. Каиров и Ф. Н. Петров. – М. : Советская энциклпедия. 1962. – Т. 1. – 822 с.

Покась Л. А. Методика організації групової форми діяльності учнів основної школи на уроках географії: дис. … канд. пед. наук. 13.00.02 / Лілія Антонівеа Покась. – К., 2006. – 206 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Ганчук, О. В. (2012). Instructional techniques of geographical tours in high school. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 339–344. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3437

Issue

Section

Obsolete4