The transformation of the content of academic disciplines as a prerequisite for the preparation of a competent professional

Authors

  • О. В. Панішева Luhansk Taras Shevchenko National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3441

Keywords:

competence, contents of training, professional orientation, training of teachers, the mathematical logi

Abstract

Panisheva O. The transformation of the content of academic disciplines as a prerequisite for the preparation of a competent professional.

In article ways of transformation of the contents of discipline «Вases of algorithmization and the mathematical logic» for the purpose of formation professional competences the future engineers- programmers and teachers of computer science are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 95 / PDF downloads: 91

Author Biography

О. В. Панішева, Luhansk Taras Shevchenko National Pedagogical University

Ph.D. (Educational Sciences), Senior Lecturer

References

1. Касаткін В. Крок за кроком за ЕОМ / Валентин Касаткін. – К. : Веселка, 1979. – 160 с.
2. Тіхонцова Н. І. Математична освіта студентів у світлі впровадження компетентністного підходу / Н. І. Тіхонцова // Матеріали всеукр. наук.-практ. конф. «Методологічні та методичні основи активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення математичних дисциплін» ; 23-24 листопада 2009 р. – Ялта : РВВ КГУ, 2009. – Вип. 3. – С. 252–256.
3. Энциклопедия для детей. Т.11. Математика. – М. : Аванта +, 2004. – 688 с.
4. Якухно І.І. Компетентнісний підхід – шлях до Європейської якості освіти / І.І. Якухно // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Компетентністно орієнтована освіта: досвід, проблеми, перспективи» ; 5-6 листопада 2008 р. – Донецьк: Каштан, 2008. – С.54–59.

Published

13-09-2012

How to Cite

Панішева, О. В. (2012). The transformation of the content of academic disciplines as a prerequisite for the preparation of a competent professional. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 354–359. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3441

Issue

Section

Obsolete4