Formation of children’s school readiness of teachers to the establishment of tolerance education of children (according to the results of the pilot study)

Authors

  • К. О. Романюк Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3442

Keywords:

inter-ethnic tolerance, educational process, the basic program, competence

Abstract

Romaniuk K. Formation of children’s school readiness of teachers to the establishment of tolerance education of children (according to the results of the pilot study).

The article defines the problem of forming inter-ethnic tolerance as one of the current in modern pedagogical science. The results of experimental research allowed to determine teachers readiness and their role in process of forming inter-ethnic tolerance of preschool age children. We also determined the content of pedagogical activity and the ways of advanced training future pedagogues.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 73 / PDF downloads: 86

Author Biography

К. О. Романюк, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Postgraduate

References

1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / наук. ред. та упоряд. О. Л. Кононко; [2-е вид., випр.]. – К. : Світич, 2008. – 403 с.
2. Бех І. Д. Виховання особистості: Особистісно-орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади: [монографія] / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – Кн. 1. – 280 с.
3. Бойко А. М. Оновлена парадигма виховання: шляхи реалізації (підготовка вчителя до формування виховуючих відносин з учнями) : [навч.-метод. посіб.] / А. М. Бойко. – К. : ІЗМН, 1996. – 232 с.
4. Глузман О. В. Базові компетентності: їхня сутність та значення у життєвому успіху особистості / О. В. Глузман // Гуманітарні науки : [науково-практичний журнал]. – 2009. – No1. – С. 6–15.
5. Дубасенюк О. А. Підготовка майбутніх учителів до толерантної взаємодії в умовах полікультурного середовища / О. А. Дубасенюк // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – Житомир, 2007. – Випуск 35. – С. 62–65.
6. Кононко О. Л. Проблема толерантності у контексті особистісно-орієнтованої моделі спілкування / О. Л. Кононко // Педагогіка толерантності. – 1998. – No 1. – С. 5–10.
7. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Міжкультурний діалог у сучасній освіті», 11 листопада 2008 р. – К. : Видавець СПД Цудзинович. – Т.І., 2009. – 96 с.
8. Поштарева Т. В. Формирование этнокультурной компетентности / Т. В. Поштарева // Педагогика. – 2005. – No 3. – С. 35–42.
9. Тодорцева Ю. В. Педагогіка толерантності: [методичні рекомендації] / Ю. В. Тодорцева. – Одеса : СВД Черкасов М. П., 2004. – 90 с.
10. Якса Н. В. Толерантність в системі ціннісно-цільових пріоритетів педагогічної освіти: полікультурний аспект / Н. В. Якса // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – Житомир, 2007. – Випуск 34. – С. 102–105.

Published

13-09-2012

How to Cite

Романюк, К. О. (2012). Formation of children’s school readiness of teachers to the establishment of tolerance education of children (according to the results of the pilot study). Educational Dimension, 36, 359–367. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3442

Issue

Section

Obsolete4