Рroblems professionally orientation and self high school students
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3461Keywords:
professional orientation, self-determination, social order, the individual needs of the individual, active approachAbstract
Tereshuk A. I. Рroblems professionally orientation and self high school students.
The problems of professional orientation of students and professional self seniors, analyzes the features of the traditional system of vocational guidance in the search for new ways of solving problems.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 81
/ PDF downloads: 127
References
1. Піддячий М. І. Організаційно-педагогічні умови підготовки старшокласників до професійного самовизначення у міжшкільних навчально-виробничих комбінатах / М.І. Піддячий : дисер. … канд. пед. наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання – Інститут проблем виховання АПН України, К., 2002. – 220 с.
2. Васильєв В. В. Професійна адаптація молодих робітників в умовах формування ринкової економіки / В.В. Васильєв // Педагогіка і психологія. – 2000. – №1. – С. 87–96.
3. Васильков В. М. Соціально-психологічні питання професійного самовизначення старшокласників у сучасних умовах / В.М. Васильков // Педагогіка і психологія. – 1999. – №3. – С. 59–66.
4. Тхоржевський Д. О. Система трудового навчання / Д.О. Тхоржевський ; за ред. М. О. Жиделєва. – К. : Радянська школа, 1975. – 199 с.
5. Опачко М. В. Професійна орієнтація учнів у процесі розв’язування задач фізикотехнічного змісту / дисер. на здобуття наук ступеня канд. пед. наук // 13.00.02 – теорія і методика навчання фізики / М.В. Опачко. – Ужгород – 2001. – 255 с.
6. Щекин Г. В. Теория кадровой политики: [монографія] / Г.В. Щекин. – К. : МАУП, 1997. – 176 с.
7. Бабанский Ю. К. Комплексный подход к воспитанию учащихся: (В вопросах и ответах) / Ю.Бабанский, Г.Победоносцев. – К. : Рад. школа, 1985. – 256 с.
8. Захаров Н. Н. Профессиональная ориентация школьников: [учеб. пособ. для студентов – слушателей фак. общ. профессий] / Н.Н. Захаров. – М.: Просвещение, 1988. – 272 с.
9. Абульханова К. О. Психология и сознание личности (Проблемы методологий, теорій и иследования реальной личности): [избранные пихологические труды] / К.О. Абульханова. – М. : Моск. псих.-соц. ин-т, Воронеж: Изд-тво НПО «МОДЭК», 1999. – 224 с.
10. Попыкин И. А. Педагогические условия повышения эффективности профориентационной работы с учащимися городских общеобразовательных школ: дисер.канд. пед. наук / И.А. Попыкин. – К. : 1984. – 230 с.
11. Костюк Г. С. Избранные психологические труды / Г.С. Костюк. – М. : Педагогика, 1988. – 304 с.
12. Дидактика средней школы / под ред. М. Н. Скаткина. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1982. – 319 с.
13. Нугуманова Л.Н. Профильно-ориентированное трудовое воспитание учащихся современной общеобразовательной школы : авторефер. дис. на соискание ченой степени док. пед. наук / Л.Н. Нугуманова. – Чебоксары, 2011. – 41 с.
2. Васильєв В. В. Професійна адаптація молодих робітників в умовах формування ринкової економіки / В.В. Васильєв // Педагогіка і психологія. – 2000. – №1. – С. 87–96.
3. Васильков В. М. Соціально-психологічні питання професійного самовизначення старшокласників у сучасних умовах / В.М. Васильков // Педагогіка і психологія. – 1999. – №3. – С. 59–66.
4. Тхоржевський Д. О. Система трудового навчання / Д.О. Тхоржевський ; за ред. М. О. Жиделєва. – К. : Радянська школа, 1975. – 199 с.
5. Опачко М. В. Професійна орієнтація учнів у процесі розв’язування задач фізикотехнічного змісту / дисер. на здобуття наук ступеня канд. пед. наук // 13.00.02 – теорія і методика навчання фізики / М.В. Опачко. – Ужгород – 2001. – 255 с.
6. Щекин Г. В. Теория кадровой политики: [монографія] / Г.В. Щекин. – К. : МАУП, 1997. – 176 с.
7. Бабанский Ю. К. Комплексный подход к воспитанию учащихся: (В вопросах и ответах) / Ю.Бабанский, Г.Победоносцев. – К. : Рад. школа, 1985. – 256 с.
8. Захаров Н. Н. Профессиональная ориентация школьников: [учеб. пособ. для студентов – слушателей фак. общ. профессий] / Н.Н. Захаров. – М.: Просвещение, 1988. – 272 с.
9. Абульханова К. О. Психология и сознание личности (Проблемы методологий, теорій и иследования реальной личности): [избранные пихологические труды] / К.О. Абульханова. – М. : Моск. псих.-соц. ин-т, Воронеж: Изд-тво НПО «МОДЭК», 1999. – 224 с.
10. Попыкин И. А. Педагогические условия повышения эффективности профориентационной работы с учащимися городских общеобразовательных школ: дисер.канд. пед. наук / И.А. Попыкин. – К. : 1984. – 230 с.
11. Костюк Г. С. Избранные психологические труды / Г.С. Костюк. – М. : Педагогика, 1988. – 304 с.
12. Дидактика средней школы / под ред. М. Н. Скаткина. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1982. – 319 с.
13. Нугуманова Л.Н. Профильно-ориентированное трудовое воспитание учащихся современной общеобразовательной школы : авторефер. дис. на соискание ченой степени док. пед. наук / Л.Н. Нугуманова. – Чебоксары, 2011. – 41 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Терещук, А. І. (2012). Рroblems professionally orientation and self high school students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 458–464. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3461
Issue
Section
Obsolete5
License
Copyright (c) 2012 А. І. Терещук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.