The essence of the technical and vocational education in different historical periods
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3463Keywords:
vocational education, terminology, historical experienceAbstract
Zhavoronkov A. The essence of the technical and vocational education in different historical periods.
In the article the essence of vocational education and its role in the development of the state. The critical analysis of the term «vocational education», used in different historical periods. Formulated and justified the author’s vision of the concept. Adapted role of vocational education to the modern economic conditions.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 78
/ PDF downloads: 83
References
1. Бим-Бад Б.М. Педагогический энциклопедический словарь / Б.М. Бим-Бад. – М., 2002. – С. 225.
2. Зеер Э.Ф. Психология личностно-ориентированного профессионального образования / Э.Ф Зеер. – Екатеринбург: Изд-во Урал. – 2000. – С. 255.
3. Смирнов И.П. Человек – образование – профессия – личность:[монография]. – М.: УМИЦ «Граф-Пресс», 2002. – С. 59–126.
4. Федоров В.А. Профессионально-педагогическое образование: теория, эмпирика, практика / В.А. Федоров. – Екатеринбург: Изд-во Урал. – 2001. – С.76–93.
2. Зеер Э.Ф. Психология личностно-ориентированного профессионального образования / Э.Ф Зеер. – Екатеринбург: Изд-во Урал. – 2000. – С. 255.
3. Смирнов И.П. Человек – образование – профессия – личность:[монография]. – М.: УМИЦ «Граф-Пресс», 2002. – С. 59–126.
4. Федоров В.А. Профессионально-педагогическое образование: теория, эмпирика, практика / В.А. Федоров. – Екатеринбург: Изд-во Урал. – 2001. – С.76–93.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Жаворонков, А. Н. (2012). The essence of the technical and vocational education in different historical periods. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 469–473. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3463
Issue
Section
Obsolete5
License
Copyright (c) 2012 А. Н. Жаворонков
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.