Competence approach to teaching physics in high school
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3467Keywords:
competence approach, physics, senior school, mind mapAbstract
Forkun N. Competence approach to teaching physics in high school.
In the article reviews ways to implement the competence approach in the process of study of physics of senior school pupils.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 77
/ PDF downloads: 92
References
1. Атаманчук П.С. Дидактичне забезпечення семінарських занять з курсу «Методика навчання фізики» (загальні питання): навчально-методичний посібник/ П.С. Атаманчук, О.М. Семерня, Т.П. Поведа. – Кам’янець-Подільський: Кам’янецьПодільський національний університет імені івана Огієнка, 2010. – 392 с.
2. Бібік Н.М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування/ Н.М. Бібік// Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. – К.: «К.І.С.», 2004. – С.45–50.
3. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики/ за заг. ред О.В.Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.
4. Неменский Б.М. Вненаучные формы познания/ Б.М.Неменский// Советская педагогика. – 1991. – №9. – С.40–45.
2. Бібік Н.М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування/ Н.М. Бібік// Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. – К.: «К.І.С.», 2004. – С.45–50.
3. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики/ за заг. ред О.В.Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.
4. Неменский Б.М. Вненаучные формы познания/ Б.М.Неменский// Советская педагогика. – 1991. – №9. – С.40–45.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Форкун, Н. В. (2012). Competence approach to teaching physics in high school. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 492–497. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3467
Issue
Section
Obsolete5
License
Copyright (c) 2012 Н. В. Форкун
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.