Рedagogical artistry teacher as part of its professional competence in preparing penitentiary staff

Authors

  • О. С. Третяк Institute of Higher Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3471

Keywords:

teaching artistry, training, educational equipment

Abstract

Tretiak А. Рedagogical artistry teacher as part of its professional competence in preparing penitentiary staff.

The article deals with the components artistry teacher and outlines the rules that allow the teacher to effectively influence the learning environment. While allocated to training classes, teachers have the ability to emotions, body, facial expressions, voice, motivate students to acquire skills and experience.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 71 / PDF downloads: 78

Author Biography

О. С. Третяк, Institute of Higher Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine

Doctoral student

References

1. Амонашвили Ш.А. Чтобы дарить Ребёнку искорку знаний, Учителю надо впитать море Света / Ш.А. Амонашвили. – Донецк: Изд-во «Ноулидж», 2009. − 96 с.
2. Берикханова Л.Ю. Педагогическая импровизация как индивидуаль-носвоеобразный компонент педагогической деятельности / Л.Ю. Берикханова // Творческая индивидуальность педагога. − Тюмень, 1991. − С. 32–38.
3. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р. Бернс. –М.: Прогресс, 1986. − 420 с.
4. Блонский, П.П. Избранные педагогические и психологические сочинения: в 2т. / П.П. Блонский. – М.: Педагогика, 1979. – Т. 1. – 304 с.
5. Ваганова Ж.В. Артистизм педагога как компонент его творческой индивидуальности: дис. канд. наук. − Тюмень, 1998. − 402 с.
6. Выготский Л.С. Психология искусства. / Л.С. Выготский; ред. М.Г. Ярошевский. − М.: Педагогика, 1987. − 344 с.
7. Ершов П. М.Общение на уроке, или Режиссураповедения учителя/ Ершов П.М.,
Ершова А.П., Букатов В.М.; 2-е изд., перераб. и дополн. − М., 1998. – 336 с.
8. Загвязинский В.И. Развитие педагогического творчества учителей /
В.И. Загвязинський. – М.: Знание, 1986. – 40 с.
9. Кан-Калик, В.А. Педагогическая деятельность как творческий процесс /
В.А. Канн-Калик. –Грозный, 1976. – 286 с.
10. Лабунская В.А. Невербальное поведение (социально-перцептивный подход) /
В.А. Лабунская. − Ростов-на-Дону: РГУ, 1986. –136с.
11. Макаренко А.С. Педагогическая поэма/ А.С.Макаренко/ сост., вступ. ст.,
примеч., пояснения С.Невская – М.: ИТРК, 2003. – 736 с.
12. Раппопорт С.Х. Эстетика общения/ С.Х.Раппорт. // Эстетическая культура и
эстетическое воспитание. –М.: Музыка, 1983. − 303с.
13. Рыданова И. И. Основы педагогики общения/ И.И.Ріданова. – Минск, 1998. − 320 с.
14. Словарь современного русского литературного языка: В 20 т. − М., 1991. − Т. 1.− 863 с.
15. Станиславский К.С. Работа актера над собой/ К.С.Станиславский // Собр. соч.: В 8 т. −Т. 3. − 567 с.
16. Сухомлинський А. В. Идти вперед! / В.А. Сухомлинский// Нар. образование,1989. − No8. − С.70-78.
17. Фасцинація : http://ru.wikipedia.org
18. Филонов, Л.Б., Психолого-педагогическая антропология Текст. : [курс лекций и тестовые задания] / Н.А. Ананьева, Л.Б. Филонов. М. : МГОУ, 2007. − 152 с.
19. Шіллер Ф. Естетика/ Ф.Шіллер. – К., Мистецтво, 1974. − 360 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Третяк, О. С. (2012). Рedagogical artistry teacher as part of its professional competence in preparing penitentiary staff. Educational Dimension, 36, 507–515. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3471

Issue

Section

Obsolete5