Рedagogical artistry teacher as part of its professional competence in preparing penitentiary staff
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3471Keywords:
teaching artistry, training, educational equipmentAbstract
Tretiak А. Рedagogical artistry teacher as part of its professional competence in preparing penitentiary staff.
The article deals with the components artistry teacher and outlines the rules that allow the teacher to effectively influence the learning environment. While allocated to training classes, teachers have the ability to emotions, body, facial expressions, voice, motivate students to acquire skills and experience.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 76
/ PDF downloads: 91
References
1. Амонашвили Ш.А. Чтобы дарить Ребёнку искорку знаний, Учителю надо впитать море Света / Ш.А. Амонашвили. – Донецк: Изд-во «Ноулидж», 2009. − 96 с.
2. Берикханова Л.Ю. Педагогическая импровизация как индивидуаль-носвоеобразный компонент педагогической деятельности / Л.Ю. Берикханова // Творческая индивидуальность педагога. − Тюмень, 1991. − С. 32–38.
3. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р. Бернс. –М.: Прогресс, 1986. − 420 с.
4. Блонский, П.П. Избранные педагогические и психологические сочинения: в 2т. / П.П. Блонский. – М.: Педагогика, 1979. – Т. 1. – 304 с.
5. Ваганова Ж.В. Артистизм педагога как компонент его творческой индивидуальности: дис. канд. наук. − Тюмень, 1998. − 402 с.
6. Выготский Л.С. Психология искусства. / Л.С. Выготский; ред. М.Г. Ярошевский. − М.: Педагогика, 1987. − 344 с.
7. Ершов П. М.Общение на уроке, или Режиссураповедения учителя/ Ершов П.М.,
Ершова А.П., Букатов В.М.; 2-е изд., перераб. и дополн. − М., 1998. – 336 с.
8. Загвязинский В.И. Развитие педагогического творчества учителей /
В.И. Загвязинський. – М.: Знание, 1986. – 40 с.
9. Кан-Калик, В.А. Педагогическая деятельность как творческий процесс /
В.А. Канн-Калик. –Грозный, 1976. – 286 с.
10. Лабунская В.А. Невербальное поведение (социально-перцептивный подход) /
В.А. Лабунская. − Ростов-на-Дону: РГУ, 1986. –136с.
11. Макаренко А.С. Педагогическая поэма/ А.С.Макаренко/ сост., вступ. ст.,
примеч., пояснения С.Невская – М.: ИТРК, 2003. – 736 с.
12. Раппопорт С.Х. Эстетика общения/ С.Х.Раппорт. // Эстетическая культура и
эстетическое воспитание. –М.: Музыка, 1983. − 303с.
13. Рыданова И. И. Основы педагогики общения/ И.И.Ріданова. – Минск, 1998. − 320 с.
14. Словарь современного русского литературного языка: В 20 т. − М., 1991. − Т. 1.− 863 с.
15. Станиславский К.С. Работа актера над собой/ К.С.Станиславский // Собр. соч.: В 8 т. −Т. 3. − 567 с.
16. Сухомлинський А. В. Идти вперед! / В.А. Сухомлинский// Нар. образование,1989. − No8. − С.70-78.
17. Фасцинація : http://ru.wikipedia.org
18. Филонов, Л.Б., Психолого-педагогическая антропология Текст. : [курс лекций и тестовые задания] / Н.А. Ананьева, Л.Б. Филонов. М. : МГОУ, 2007. − 152 с.
19. Шіллер Ф. Естетика/ Ф.Шіллер. – К., Мистецтво, 1974. − 360 с.
2. Берикханова Л.Ю. Педагогическая импровизация как индивидуаль-носвоеобразный компонент педагогической деятельности / Л.Ю. Берикханова // Творческая индивидуальность педагога. − Тюмень, 1991. − С. 32–38.
3. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р. Бернс. –М.: Прогресс, 1986. − 420 с.
4. Блонский, П.П. Избранные педагогические и психологические сочинения: в 2т. / П.П. Блонский. – М.: Педагогика, 1979. – Т. 1. – 304 с.
5. Ваганова Ж.В. Артистизм педагога как компонент его творческой индивидуальности: дис. канд. наук. − Тюмень, 1998. − 402 с.
6. Выготский Л.С. Психология искусства. / Л.С. Выготский; ред. М.Г. Ярошевский. − М.: Педагогика, 1987. − 344 с.
7. Ершов П. М.Общение на уроке, или Режиссураповедения учителя/ Ершов П.М.,
Ершова А.П., Букатов В.М.; 2-е изд., перераб. и дополн. − М., 1998. – 336 с.
8. Загвязинский В.И. Развитие педагогического творчества учителей /
В.И. Загвязинський. – М.: Знание, 1986. – 40 с.
9. Кан-Калик, В.А. Педагогическая деятельность как творческий процесс /
В.А. Канн-Калик. –Грозный, 1976. – 286 с.
10. Лабунская В.А. Невербальное поведение (социально-перцептивный подход) /
В.А. Лабунская. − Ростов-на-Дону: РГУ, 1986. –136с.
11. Макаренко А.С. Педагогическая поэма/ А.С.Макаренко/ сост., вступ. ст.,
примеч., пояснения С.Невская – М.: ИТРК, 2003. – 736 с.
12. Раппопорт С.Х. Эстетика общения/ С.Х.Раппорт. // Эстетическая культура и
эстетическое воспитание. –М.: Музыка, 1983. − 303с.
13. Рыданова И. И. Основы педагогики общения/ И.И.Ріданова. – Минск, 1998. − 320 с.
14. Словарь современного русского литературного языка: В 20 т. − М., 1991. − Т. 1.− 863 с.
15. Станиславский К.С. Работа актера над собой/ К.С.Станиславский // Собр. соч.: В 8 т. −Т. 3. − 567 с.
16. Сухомлинський А. В. Идти вперед! / В.А. Сухомлинский// Нар. образование,1989. − No8. − С.70-78.
17. Фасцинація : http://ru.wikipedia.org
18. Филонов, Л.Б., Психолого-педагогическая антропология Текст. : [курс лекций и тестовые задания] / Н.А. Ананьева, Л.Б. Филонов. М. : МГОУ, 2007. − 152 с.
19. Шіллер Ф. Естетика/ Ф.Шіллер. – К., Мистецтво, 1974. − 360 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Третяк, О. С. (2012). Рedagogical artistry teacher as part of its professional competence in preparing penitentiary staff. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 507–515. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3471
Issue
Section
Obsolete5
License
Copyright (c) 2012 О. С. Третяк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.