Dialogic culture as a component of the teaching competence of future teachers in primary schools

Authors

  • С. Ю. Довбенко K. D. Ushynsky South Ukrainian National Pedagogical University (Odessa, Ukraine)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3472

Keywords:

dialogical culture, professional competence

Abstract

Dovbenko S. Dialogic culture as a component of the teaching competence of future teachers in primary schools.

In article problems of formation of dialogical culture as compound pedagogical competence of future teachers of elementary school are considered. Pedagogical competence should provide appropriate vocational training of the graduate in the conditions of the higher school his competitive capacity in the market of educational services.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 82 / PDF downloads: 87

Author Biography

С. Ю. Довбенко, K. D. Ushynsky South Ukrainian National Pedagogical University (Odessa, Ukraine)

Postgraduate

References

1. Кондрашова Л.В. Имитационно-игровое обучение в высшей школе / Л.В. Кондрашова, М.Г. Виевская, Л.А. Савченко – Кр. Рог, 2001. – 167 с.
2. Морозов В.В. Можливості ігрового навчання як процесу підвищення діалогічного наспіл кування майбутніх педагогів: [зб. наук. пр.] / В.В. Морозов, Л.О. Савченко. –Кривий Ріг: КДПУ. – 2005. – 156 с.
3. Мухина Т.К. Диалог как форма оптимизации педагогического процесса / Т.К. Мухина // Сов. педагогика. – 1989. – No10. – С. 74–78.
4. Палюк Л.Г. Проблема обучения устному деловому общению будущих специалистов банковской сферы / Л.Г. Палюк // Іноземні мови. – 1999. – No3. – С. 41–44.
5. Професійне становлення майбутнього вчителя: монографічний огляд / за редакцією д.пед.н., професора Л.В.Кондрашової. –Кривий Ріг, 2006. – 327 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Довбенко, С. Ю. (2012). Dialogic culture as a component of the teaching competence of future teachers in primary schools. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 515–518. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3472

Issue

Section

Obsolete5