Аbout role perspective in the strategy of future-teachers-philologists’ pedagogical training quality raising
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3477Keywords:
role perspective, the strategy of pedagogical training quality raising, role situationAbstract
Yablonckaya T. Аbout role perspective in the strategy of future-teachers-philologists’ pedagogical training quality raising.
The theoretical ground of the role perspective as the main idea of the strategy of future teachers-philologists’ pedagogical training quality raising, its essence and the ways of realization in the teaching
process are discovered.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 90
/ PDF downloads: 80
References
1. Барышников Н. Г. Ролевое поведение как чинник интенсификации учебного процесса (на материале обучения взрослых иностранному языку): дисс. канд. психол. наук / Н.Г.Барышников. – М., 1984. – 169 с.
2. Вербицкий А. А. Игровые формы контекстного обучения / А. А. Вербицкий. – М. : Знание, 1983. – 95 с.
3. Войтко В. И. Принцип ролевой перспективы и проблемы регуляции поведения человека / В. И. Войтко // Тезисы научных сообщений советских психологов к ХХІІМеждународному психологическому конгрессу. – ГДР. Лейпциг, 6-12 июня 1980. – М., 1980. – С. 39–49.
4. Выготский Л. С. История развития психических функций / Л. С. Выготский // Собрание сочинений в 6-ти томах. – Т. No 1. – М.: Педагогика, 1983. – 368 с.
5. Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики. – М. : Мысль, 1965. – 572 с.
6. Мельник И. С. Роль и место игры при обучении иностранному языку / И. С. Мельник // Труды МГПИИЯ им. М. Тореза. – Вип. 368. – 1996. – С. 94 – 103.
7. Мясищев В. Н. Основные проблемы и современное состояние психологии отношений человека / В. Н. Мясищев // Психологическая наука. – Т. 2. – 1990. – С. 25–34.
8. Педагогика высшей школы и Болонский процесс. – К. : Основа. – 218 с.
9. Подвойская Н. В. Свободное время как социально-философская категория: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. филос. наук / Н.В. Подвойская. – М., 1991. – 25 с.
10. Рубинштейн С. Л. Принципы и пути развития психологии / С. Л. Рубинштейн. – М. : МГУ, 1959. – 423 с.
2. Вербицкий А. А. Игровые формы контекстного обучения / А. А. Вербицкий. – М. : Знание, 1983. – 95 с.
3. Войтко В. И. Принцип ролевой перспективы и проблемы регуляции поведения человека / В. И. Войтко // Тезисы научных сообщений советских психологов к ХХІІМеждународному психологическому конгрессу. – ГДР. Лейпциг, 6-12 июня 1980. – М., 1980. – С. 39–49.
4. Выготский Л. С. История развития психических функций / Л. С. Выготский // Собрание сочинений в 6-ти томах. – Т. No 1. – М.: Педагогика, 1983. – 368 с.
5. Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики. – М. : Мысль, 1965. – 572 с.
6. Мельник И. С. Роль и место игры при обучении иностранному языку / И. С. Мельник // Труды МГПИИЯ им. М. Тореза. – Вип. 368. – 1996. – С. 94 – 103.
7. Мясищев В. Н. Основные проблемы и современное состояние психологии отношений человека / В. Н. Мясищев // Психологическая наука. – Т. 2. – 1990. – С. 25–34.
8. Педагогика высшей школы и Болонский процесс. – К. : Основа. – 218 с.
9. Подвойская Н. В. Свободное время как социально-философская категория: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. филос. наук / Н.В. Подвойская. – М., 1991. – 25 с.
10. Рубинштейн С. Л. Принципы и пути развития психологии / С. Л. Рубинштейн. – М. : МГУ, 1959. – 423 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Яблонська, Т. М. (2012). Аbout role perspective in the strategy of future-teachers-philologists’ pedagogical training quality raising. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 536–544. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3477
Issue
Section
Obsolete5
License
Copyright (c) 2012 Т. М. Яблонська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.