A case study of consumer culture of the future teachers of technology education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3479Keywords:
culture, culture of consumptionAbstract
Vovk N. A case study of consumer culture of the future teachers of technology education.
In article questions of studying of a problem of formation of consumer culture of future teachers of technological education are considered, levels and indicators of consumer culture of students are defined. The culture of consumption is a set of resistant forms of the social interaction fixed in norms and values, means of communication which are often transferred from generation to generation. It is shown in existence of rather resistant forms, consumption models.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 86
/ PDF downloads: 80
References
1. Глазиріна В. М. Методологічні негаразди соціальної педагогіки / Валентина Михайлівна Глазиріна. – Донецьк : ДонНУ, – 2003. – 221 с.
2. Іонін Л. Г. Соціологія культури / Леонід Григорович Іонін. – М. : Думка, 1996. – 173 с.
3. Кикнадзе Д. О. Потреби, поведінка, виховання / Дмитро Олекійович Кикнадзе. – М. : Думка, 1968. – 278 с.
4. Ядгаров Я. С. Історія економічних вчень / Ярослав Сергійович Ядгаров. – М. : Освіта, 1996. – 361 с.
2. Іонін Л. Г. Соціологія культури / Леонід Григорович Іонін. – М. : Думка, 1996. – 173 с.
3. Кикнадзе Д. О. Потреби, поведінка, виховання / Дмитро Олекійович Кикнадзе. – М. : Думка, 1968. – 278 с.
4. Ядгаров Я. С. Історія економічних вчень / Ярослав Сергійович Ядгаров. – М. : Освіта, 1996. – 361 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Вовк, Н. В. (2012). A case study of consumer culture of the future teachers of technology education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 550–555. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3479
Issue
Section
Obsolete5
License
Copyright (c) 2012 Н. В. Вовк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.