A case study of consumer culture of the future teachers of technology education

Authors

  • Н. В. Вовк Slavic State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3479

Keywords:

culture, culture of consumption

Abstract

Vovk N. A case study of consumer culture of the future teachers of technology education.

In article questions of studying of a problem of formation of consumer culture of future teachers of technological education are considered, levels and indicators of consumer culture of students are defined. The culture of consumption is a set of resistant forms of the social interaction fixed in norms and values, means of communication which are often transferred from generation to generation. It is shown in existence of rather resistant forms, consumption models.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 80 / PDF downloads: 68

Author Biography

Н. В. Вовк, Slavic State Pedagogical University

Lecturer

References

1. Глазиріна В. М. Методологічні негаразди соціальної педагогіки / Валентина Михайлівна Глазиріна. – Донецьк : ДонНУ, – 2003. – 221 с.
2. Іонін Л. Г. Соціологія культури / Леонід Григорович Іонін. – М. : Думка, 1996. – 173 с.
3. Кикнадзе Д. О. Потреби, поведінка, виховання / Дмитро Олекійович Кикнадзе. – М. : Думка, 1968. – 278 с.
4. Ядгаров Я. С. Історія економічних вчень / Ярослав Сергійович Ядгаров. – М. : Освіта, 1996. – 361 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Вовк, Н. В. (2012). A case study of consumer culture of the future teachers of technology education. Educational Dimension, 36, 550–555. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3479

Issue

Section

Obsolete5