Teaching opportunities process study of humanities in the context of general cultural competence High School Students
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3497Keywords:
didactic potential possibilities, humanities, forming universal culture competence, high-school pupils’ universal culture competenceAbstract
Pavlenko І. Teaching opportunities process study of humanities in the context of general cultural competence High School Students.
The main aspects of modern psychological-and-pedagogical clarifying didactic potential possibilities concealed in the process of humanities studying in the context of forming high-school pupils’ universal culture competence. Culture-and-humanity function is defined as a prime one in the regard of forming universal culture competence.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 82
/ PDF downloads: 73
References
1. Бахтин М. М. Вопросы литературы и эстетики. Исследования разных лет / Михаил Михайлович Бахтин. – М. : Художественная литература, 1975. – 504 с.
2. Бодалев А. А. Психология общения / Алексей Александрович Бодалев. – М. : Изд-во «Институт практической психологии», Воронеж НПО «МОДЭК», 1996. – 256 с.
3. Волкова Е. В. Тона и обертоны серьезного в философии М. Бахтина / Е. В. Волкова, С. З. Оруджаева. // Вопросы философии. – 2000. – No1. – С. 102-118.
4. Кобиляцький І. І. Методи навчально-виховної роботи у вищій школі / Іван Іванович Кобиляцький. – Л. : Вид-во ЛДУ, 1979. – 230 с.
5. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики : [монографія] / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенеко, О. І. Локшина та ін.; [під заг ред. О. В. Овчарук]. – К. : К. І. С., 2004. – 112 с.
6. Пасічник Є. А. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах : [навч. пос.] / Є. А. Пасічник.– К. : Ленвіт, 2000. – 384 с.
7. Поппер К. Логика и рост научного знания / Карл Поппер. – М. : Прогресс, 1983. – 606 с.
8. Сучасна літературна компаративістика : стратегії і методи. Антологія / [за заг. ред. Д. Наливайка]. – К. : Вид.дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 487 с.
9. Усик О. Ф. Формування соціокультурної компетентності студентів філологічних спеціальностей у процесі вивчення гуманітарних дисциплін : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09. / Олена Федорівна Усик – К. : Інститут педагогіки АПН України, 2010. – 275 с.
2. Бодалев А. А. Психология общения / Алексей Александрович Бодалев. – М. : Изд-во «Институт практической психологии», Воронеж НПО «МОДЭК», 1996. – 256 с.
3. Волкова Е. В. Тона и обертоны серьезного в философии М. Бахтина / Е. В. Волкова, С. З. Оруджаева. // Вопросы философии. – 2000. – No1. – С. 102-118.
4. Кобиляцький І. І. Методи навчально-виховної роботи у вищій школі / Іван Іванович Кобиляцький. – Л. : Вид-во ЛДУ, 1979. – 230 с.
5. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики : [монографія] / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенеко, О. І. Локшина та ін.; [під заг ред. О. В. Овчарук]. – К. : К. І. С., 2004. – 112 с.
6. Пасічник Є. А. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах : [навч. пос.] / Є. А. Пасічник.– К. : Ленвіт, 2000. – 384 с.
7. Поппер К. Логика и рост научного знания / Карл Поппер. – М. : Прогресс, 1983. – 606 с.
8. Сучасна літературна компаративістика : стратегії і методи. Антологія / [за заг. ред. Д. Наливайка]. – К. : Вид.дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 487 с.
9. Усик О. Ф. Формування соціокультурної компетентності студентів філологічних спеціальностей у процесі вивчення гуманітарних дисциплін : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09. / Олена Федорівна Усик – К. : Інститут педагогіки АПН України, 2010. – 275 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Павленко, І. С. (2012). Teaching opportunities process study of humanities in the context of general cultural competence High School Students. Educational Dimension, 36, 647–652. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3497
Issue
Section
Obsolete5
License
Copyright (c) 2012 І. С. Павленко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.