Development of motivation as a condition of organization of cognitive activity of students of higher educational institutions in the process of teaching the humanities

Authors

  • О. А. Гушко Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3507

Keywords:

organization of cognitive activity of students, motivation, cognitive motivation, forming of motivation, development of motivation

Abstract

Gushko O.A. Development of motivation as a condition of organization of cognitive activity of students of higher educational institutions in the process of teaching the humanities.

The author of the article investigates the process of development of motivational sphere of students and distinguishes it as an objective condition of the organization of cognitive activity of students of higher educational establishments.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 98

Author Biography

О. А. Гушко, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Postgraduate

References

1. Биктагиров К. Л. Дидактические условия обучения татарскому языку : дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика и история педагогики» / К. Л. Биктагиров. – Казань, 1973. – 286 с.
2. Буряк В. К. Активность и самостоятельность учащихся в познавательной деятельности / В. К. Буряк // Педагогика. – 2007. – No8. – С. 71–78.
3. Васильева М. М. Условия формирования мотивации при изучении иностранного языка / М. М. Васильева // ИЯШ. – 1981. – No2. – С. 41–45.
4. Выготский Л. С. Проблемы общей психологии / Л. С. Выготский; под ред. В. В. Давыдова // Собр. соч. – М. : Педагогика, 1988. – Т. 2. – 504 с.
5. Гальперин П. Я. Методы обучения и умственного развития / П. Я. Гальперин. – М. : МГУ, 1985. – 45 с.
6. Гурвич П. Б. Усиление мотивации учебной деятельности, направленной на овладение лексикой иностранного языка / П. Б. Гурвич, С. Т. Григорян // Иностранный язык в школе. – 1976. – No5. – С. 50–58.
7. Данилов М. А. Дидактика [учеб. пособие] / М. А. Данилов, Б. П. Есипов. – М. : Педагогика, 1957. – 518 с.
8. Маркова А. К. Формирование мотивации учения в школьном возрасте : [пособ. для учит.] / А. К. Маркова. – М. : Просвещение, 1983. – 96 с.
9. Матюшкин A. M. Психологическая структура, динамика и развитие познавательной активности / A. M. Матюшкин // Вопросы психологии. – 1982. – No4. – С. 5–17.
10. Педагогическая энциклопедия : в 4 т. / гл. ред. И. А. Каиров. – М. : Советская энциклопедия, 1966. – Т. З. – 879 с.
11. Познавательные процессы и способности в обучении: [учеб. пособ. для студентов пед. ин-тов] / под ред. В. Д. Шадрикова. – М. : Просвещение, 1990. – 142 с.
12. Скаткин М. Н. Активизация познавательной деятельности учащихся в обучении / М. Н. Скаткин. – М. : Педагогика, 1965. – 175 с.
13. Тарнопольский О. Б. Методика обучения английскому языку на 1 курсе технического вуза / О. Б. Тарнопольский. – К. : Вища школа, 1989. – 158 с. 14. Философский словарь / под ред. М. М. Розенталя. – [3-е изд.]. – М. : Политиздат, 1975. – 496 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Гушко, О. А. (2012). Development of motivation as a condition of organization of cognitive activity of students of higher educational institutions in the process of teaching the humanities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 35, 8–16. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3507

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy