Formation of techniques of learning activities for students in the study of mathematics
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3508Keywords:
reception of educational activity, algorithm, the heuristic schemeAbstract
Danylina H. V. Formation of techniques of learning activities for students in the study of mathematics.In article the essence of concept «reception of educational activity» is concretized; the content, classifications, ways and the means, existing methods of formation at students of technical specialities of receptions of educational activity moves at mathematics studying.
Downloads
Metrics
PDF views
119
Abstract views: 120
/ PDF downloads: 119
References
1. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / Василий Васильевич Давыдов. – М. : ИНТОР, 1996. – 544 с.
2. Платонов К. К. Краткий словарь системы психологических понятий / Константин Константинович Платонов. – М. : Высшая школа, 1981. – 174 с.
3. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / Сергей Львович Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2003. – 720 с.
4. Сердюк З. О. Формування деяких розумових дій у процесі вивчення математичних понять / З. О. Сердюк // Дидактика математики: Проблеми і дослідження : [міжнар. зб. наук. робіт]. – Донецьк, 2008. – Вип. 29. - С. 95–99.
5. Талызина Н. Ф. Деятельностный подход к механизмам обобщения / Н. Ф. Талызина // Вопросы психологии. – 2001. – No3. – С. 3–16.
2. Платонов К. К. Краткий словарь системы психологических понятий / Константин Константинович Платонов. – М. : Высшая школа, 1981. – 174 с.
3. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / Сергей Львович Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2003. – 720 с.
4. Сердюк З. О. Формування деяких розумових дій у процесі вивчення математичних понять / З. О. Сердюк // Дидактика математики: Проблеми і дослідження : [міжнар. зб. наук. робіт]. – Донецьк, 2008. – Вип. 29. - С. 95–99.
5. Талызина Н. Ф. Деятельностный подход к механизмам обобщения / Н. Ф. Талызина // Вопросы психологии. – 2001. – No3. – С. 3–16.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Даниліна, Г. В. (2012). Formation of techniques of learning activities for students in the study of mathematics. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 35, 16–21. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3508
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2012 Г. В. Даниліна

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.