Formation of techniques of learning activities for students in the study of mathematics

Authors

  • Г. В. Даниліна Kryvyi Rih College of the National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3508

Keywords:

reception of educational activity, algorithm, the heuristic scheme

Abstract

Danylina H. V. Formation of techniques of learning activities for students in the study of mathematics.

In article the essence of concept «reception of educational activity» is concretized; the content, classifications, ways and the means, existing methods of formation at students of technical specialities of receptions of educational activity moves at mathematics studying.

Downloads

Metrics

PDF views
119
Abstract views: 120 / PDF downloads: 119

Author Biography

Г. В. Даниліна, Kryvyi Rih College of the National Aviation University

Ph.D. (Engineering Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / Василий Васильевич Давыдов. – М. : ИНТОР, 1996. – 544 с.
2. Платонов К. К. Краткий словарь системы психологических понятий / Константин Константинович Платонов. – М. : Высшая школа, 1981. – 174 с.
3. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / Сергей Львович Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2003. – 720 с.
4. Сердюк З. О. Формування деяких розумових дій у процесі вивчення математичних понять / З. О. Сердюк // Дидактика математики: Проблеми і дослідження : [міжнар. зб. наук. робіт]. – Донецьк, 2008. – Вип. 29. - С. 95–99.
5. Талызина Н. Ф. Деятельностный подход к механизмам обобщения / Н. Ф. Талызина // Вопросы психологии. – 2001. – No3. – С. 3–16.

Published

13-09-2012

How to Cite

Даниліна, Г. В. (2012). Formation of techniques of learning activities for students in the study of mathematics. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 35, 16–21. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3508

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy