Professional and practical training of students in the structure of environmental education

Authors

  • В. П. Строкаль National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3519

Keywords:

professional-practical study, environmental education

Abstract

Strokal V. P. Professional and practical training of students in the structure of environmental education.

This study illustrates phases of forming professional-practical study of the future Bachelor students – environmentalists. Main roles of the practical study in the environmental education have been established and discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 98

Author Biography

В. П. Строкаль, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

Postgraduate

References

1. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия / И. А. Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.
2. Лебедев О. Е. Компетентностный подход в образовании [Электронный ресурс] / О. Е. Лебедев. – Режим доступа: www.nekrasovspb.ru
3. Введенский В. Н. Моделирование профессиональной компетентности педагога / В. Н. Введенский // Педагогика. – 2003. – No 10. – С. 51–55.
4. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М. : Высшая школа, 1990. – 119 с.
5. Шимко І. М. Дидактичні умови організації самостійної навчальної роботи студентів ВНЗ / І. М. Шимко. – Кривий Ріг, 2003. – 20 с.
6. Волкова Н. П. Педагогіка : [навч. посіб.] / Н. П. Волкова. – К. : Академвидав, 2009. – 616 с.
7. Малафіїк І. В. Дидактика : [навч. посібн.] / І. В. Малафіїк. – К. : Кондор. – 398 с.
8. Шайдур І. А. Організація самостійної роботи студентів педагогічних університетів на основі індивідуально орієнтованого підходу / І. А. Шайдур. – Полтава, 2003. – 15 с.
9. Мороз І. В. Педагогічні умови запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу : [монографія] / І. В. Мороз. – К. : ТОВ «Освіта України», 2005. – 23 с.
10. Домбровська Л. Організація самостійної та науково-дослідницької роботи / Л. Добровська // Освіта і управління. – 2010. – Т. 13. – No2–3. – С. 189–196.
11. Типовий навчальний план за ОКР «Бакалавр», спеціальність «Екологія та охорона навколишнього природного середовища», НУБіП України. – 2008.
12. Основи загальної екології: програма навчальної дисципліни для підготовки фахівців в аграрних вищих закладах освіти із спеціальності «Екологія та охорона навколишнього природного середовища». –
К. : Аграрна освіта, 2008.
13. Рідей Н. М. Ступенева підготовка майбутніх екологів: теорія і практика : [монографія] / Н. М. Рідей / [за заг. ред. академіка Д. О. Мельничука]. – [2-ге вид.]. – Херсон : Вид-во «Олді-плюс», 2011. – 650 с

Published

13-09-2012

How to Cite

Строкаль, В. П. (2012). Professional and practical training of students in the structure of environmental education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 35, 86–93. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3519

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy