Dialogue training as a condition of humanization of pedagogical activity

Authors

  • І. Г. Максименко Kryvyi Rih National Universitу

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3538

Keywords:

dialogue, dialogue training, educational activities, humanism

Abstract

Maksymenko I. H. Dialogue learning as a condition of humanization of pedagogical activity.

The article deals with the organization of dialogue training as a condition of humanization of educational activities.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 86 / PDF downloads: 82

Author Biography

І. Г. Максименко, Kryvyi Rih National Universitу

Ph.D. (Pedagogical Science), Assistant Professor

References

1. Андреева Г. М. Социальная психология : [учеб. для высш. школы] / Г. М. Андреева. – М. : Аспект Пресс, 1996. – 376 с.
2. Бех І. Д. Особистісно орієнтоване виховання : [наук.-метод. посібн.] / І. Д. Бех. – К : ІЗМН, 1998. – 204 с.
3. Білоусова В. О. Теорія і методика гуманізації відносин старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи : [монографія] /
В. О. Білоусова. – К. : ІЗМН, 1997. – 326 с.
4. Мясищев В. Н. Социальная психология и психология отношений: Проблемы общественной психологии / В. Н. Мясищев. – К : ІЗМН,1997. – 320 с.
5. Педагогічна майстерність : [підручник] / [Зязюн І. А., Крамущенко Л. В., Кривонос І. Ф. та ін.]; за ред. І. А. Зязюна. – [2-ге вид., допов. і переробл.]. – К. : Вища школа, 2004. – 422 с.
6. Проблемы гуманизации: Новое осмысление старых проблем : тезаурус / науч. ред. Ю. Н. Кулюткин. – СПб : Логос, 1997. – 210 с.
7. Сущенко А. В. Гуманізація педагогічної діяльності вчителя як предмет наукового осмислення // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : [зб. наук. праць] / ред. Т. І. Сущенко та ін. – Київ – Запоріжжя. – 2003. – Вип. 28. – С. 41 – 49.
8. Якунин В. А. Педагогическая психология : [учеб. пособ.] / В. А. Якунин. – СПб. : Изд-во Михайлова В. А., 2000. – 349 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Максименко, І. Г. (2012). Dialogue training as a condition of humanization of pedagogical activity. Educational Dimension, 35, 230–236. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3538

Issue

Section

Current issues of education