Vocational and pedagogical training of university students in the context of subject-activity approach

Authors

  • С. О. Шехавцова Luhansk Taras Shevchenko National University (Ukraine)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3566

Keywords:

subjective and performing approach, professional and pedagogical preparation

Abstract

Shekhovtsova S. A. Vocational and pedagogical training of university students in the context of subject-activity approach

The article deals with the conceptual ideas of the subjective and performing approach to the students’ professional and pedagogical preparation and the crucial stages and difficulties of professional and pedagogical development of future teachers are determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 81 / PDF downloads: 88

Author Biography

С. О. Шехавцова, Luhansk Taras Shevchenko National University (Ukraine)

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor, Doctoral student

References

1. Алипханова Ф. Н. Оптимизация педагогической деятельности как фактор эффективной профессиональной готовности будущего учителя / Ф. Н. Алипханова // Вестник Университета Российской академии образования. – 2010. – No 1 (49). – С. 145–149.
2. Гущина Т. И. Становление профессиональной субъектности будущих юристов на этапе ранней профессионализации / Т. И. Гущина, И. Г. Андреева // Психология в вузе. – 2010. – No 1. – С. 27–40.
3. Ольховая Т. А. Становление субъектности студента университета : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01. – Оренбург, 2007. – 437 с.
4. Решетова Т. Я. Теоретические основы исследования стилевых характеристик психической активности субъекта / Т. Я. Решетова // Вестник ун-та Российской академии образования. – 2010. – No 2. – С. 101–107.
5. Сластенин В. А. Сластенин : [монографія] / Виталий Александрович Сластенин. – М. : ИД «МАГИСТР-ПРЕСС», 2000. – 488 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Шехавцова, С. О. (2012). Vocational and pedagogical training of university students in the context of subject-activity approach. Educational Dimension, 35, 402–409. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3566

Issue

Section

Obsolete6